Sprzedawaj więcej dzięki aplikacji!

Instagram wprowadził funkcję oznaczania produktów na zdjęciu, które bezpośrednio przekierują do Twojego sklepu – tak samo jak wygląda to na Facebooku. To duże ułatwienie, gdyż dotychczas nie było można nawet dodawać linków w opisach zdjęć.

Jak wprowadzić opcję sklepu do swojego konta na Instagramie?

Musisz mieć utworzoną funkcję sklep na Facebooku (jeśli korzystasz z platformy Shopify lub BigCommerce – możesz zrobić to automatycznie).

Musisz mieć profil firmowy, połączony z profilem na Facebooku.

Wejdź na swój profil i kliknij „Rozpocznij” w górnej części profilu. Jeśli nie wyświetla Ci się alert, wejdź w ustawienia i wybierz opcję „Zakupy”. Następnie wystarczy wybrać katalog produktów podpięty do fanpage’a i gotowe.

Jeżeli nie wyświetla Ci się opcja “Zakupy”, musisz połączyć konto na Instagramie z kontem na Menadżerze firmy na Facebooku (Ustawienia firmowe -> konta na Instagramie -> dodaj), a następnie przejść w ustawieniach do opcji Katalogi (Zasoby -> Katalogi). Jeżeli nie masz jeszcze katalogu, możesz go utworzyć, ale jeśli dodałeś już jakieś produkty do sklepu na Facebooku, powinien być on stworzony automatycznie. Kliknij w katalog swoich produktów, a następnie, na samym dole pojawi się opcja Zakupy na Instagramie. Tam ponownie należy dodać wybrane konto. Po tych czynnościach, opcja Zakupy na Instagramie powinna pojawić się po około 24 godzinach, gdy Facebook zweryfikuje nowe ustawienia.

Jak oznaczyć produkt na zdjęciu?

Po dodaniu zdjęcia, filtrów, opisu i hasztagów, wybierz produkty na zdjęciu, które chcesz oznaczyć.

Wpisz nazwę produktu – jeśli uprzednio dodałeś go do sklepu na Facebooku, powinieneś go znaleźć na liście wyszukiwania.

Kliknij przycisk „Gotowe”, a następnie „Udostępnij”.

Uwaga! Na jednym zdjęciu można oznaczyć maksymalnie 5 produktów, w albumie zdjęć – 20. Możesz dodawać produkty zarówno na starych, jak i nowych zdjęciach. Produkty są widoczne wyłącznie z poziomu aplikacji mobilnej – przeglądając zdjęcia z poziomu komputera, nie zobaczymy tych produktów. Jeżeli opcja zakupów Ci się nie wyświetla, prawdopodobnie musisz nieco odczekać – funkcja wprowadzana jest stopniowo i poszczególne profile są automatycznie weryfikowane pod tym kątem. Nowa funkcja z pewnością pomoże w pozyskiwaniu klientów nie tylko z Facebooka lub pozycjonowania w Google.

, , , , , , ,