Sprzedawaj więcej dzięki aplikacji!

Instagram wprowadził funkcję oznaczania produktów na zdjęciu, które bezpośrednio przekierują do Twojego sklepu – tak samo jak wygląda to na Facebooku. To duże ułatwienie, gdyż dotychczas nie było można nawet dodawać linków w opisach zdjęć.

Jak wprowadzić opcję sklepu do swojego konta na Instagramie?

Musisz mieć utworzoną funkcję sklep na Facebooku (jeśli korzystasz z platformy Shopify lub BigCommerce – możesz zrobić to automatycznie).

Musisz mieć profil firmowy, połączony z profilem na Facebooku.

Wejdź na swój profil i kliknij „Rozpocznij” w górnej części profilu. Jeśli nie wyświetla Ci się alert, wejdź w ustawienia i wybierz opcję „Zakupy”. Następnie wystarczy wybrać katalog produktów podpięty do fanpage’a i gotowe.

Jak oznaczyć produkt na zdjęciu?

Po dodaniu zdjęcia, filtrów, opisu i hasztagów, wybierz produkty na zdjęciu, które chcesz oznaczyć.

Wpisz nazwę produktu – jeśli uprzednio dodałeś go do sklepu na Facebooku, powinieneś go znaleźć na liście wyszukiwania.

Kliknij przycisk „Gotowe”, a następnie „Udostępnij”.

Uwaga! Na jednym zdjęciu można oznaczyć maksymalnie 5 produktów, w albumie zdjęć – 20. Możesz dodawać produkty zarówno na starych, jak i nowych zdjęciach. Produkty są widoczne wyłącznie z poziomu aplikacji mobilnej – przeglądając zdjęcia z poziomu komputera, nie zobaczymy tych produktów. Jeżeli opcja zakupów Ci się nie wyświetla, prawdopodobnie musisz nieco odczekać – funkcja wprowadzana jest stopniowo i poszczególne profile są automatycznie weryfikowane pod tym kątem. Nowa funkcja z pewnością pomoże w pozyskiwaniu klientów nie tylko z Facebooka lub pozycjonowania w Google.

, , , , , , ,