Sprawdź kilka naszych sposobów na nawiązanie interakcji.

Social media managerowie głowią się często nad kwestią zaangażowania odbiorców na zarządzanych przez siebie fanpage’ach. Budowanie więzi z fanami to przecież jeden z podstawowych celów prowadzenia strony.

Zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół marki jest bardzo istotne zarówno pod kątem tworzenia wizerunku firmy, jak i sprzedaży. W końcu pozytywne skojarzenia z biznesem skłaniają do zakupów. Aby nawiązać więź z fanami, warto stawiać na komunikację, w której nie zabraknie miejsca na posty angażujące do dyskusji, reagowania, czy wysyłania wiadomości prywatnych. Poniżej kilka typów wpisów, dzięki którym fani chętniej wchodzą w interakcję. Należy w tym miejscu podkreślić również, jak ważna jest interakcja. Gdy decydujesz się na posty angażujące, pamiętaj, aby na bieżąco śledzić komentarze i na nie odpowiadać.

 

Zagadki i łamigłówki

Grafika zawierająca element tajemnicy przykuwa uwagę odbiorcy. To daje dużą szansę na interakcję. Na prowadzonych przez nas fanpage’ach używamy tych postów, aby poprzez prostą zabawę utrwalać informacje o marce i jej usługach. W przypadku OryginalnegoSoku, dzięki tej zagadce poznaliśmy oczekiwania konsumentów na temat nowych soków, a także w kreatywny sposób wprowadziliśmy nowość.

Innym przykładem angażującego posta na tym fanpage’u był kreatywny konkurs, który miał charakter edukacyjny. Aby wziąć udział w zabawie, trzeba było poszukać informacji o marce w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej.

Na fanpage’u Worldline Polska zwiększamy świadomość na temat funkcji terminali płatniczych.  Co jakiś czas stosujemy zagadki typu „koło fortuny” – prosimy naszych fanów, aby uzupełnili brakujące kratki i odgadli hasło. Jeżeli zaangażujemy odbiorców do zdobywania wiedzy o marce czy produkcie,  informacje zostaną zapamiętane na dłużej.

Posty oparte na grze słów

Wieloznaczność wpisów to nieraz klucz do sukcesu! Jeżeli dodatkowo okrasisz go humorem, możesz być spokojny, że fanom spodobają się Twoje posty. Dzięki temu chętnie wrócą na fanpage i zostawią po sobie ślad. Na stronie Produkty Cukiernicze BRZEŚĆ posty mają charakter komiksu z krótkim dialogiem, a bohaterami są spersonifikowane produkty marki. Kreatywne podejście i zabawa słowem przyniosły efekty w postaci większego zaangażowania – od wprowadzenia takiej komunikacji zaobserwowaliśmy 15-procentowy wzrost. Warto wspomnieć, że jest to strona, na której posty promujemy sporadycznie.

Posty typu RTM

Warto reagować na wydarzenia, którymi interesuje się spora grupa osób i w kreatywny sposób nawiązywać do nich w swojej komunikacji. Połączenie dwóch odmiennych branży często daje ciekawe efekty, a dyskusja wywołana przez to odniesienie jest bardzo ważna. Marka zostanie zapamiętana jako taka, która śledzi bieżące trendy i jest na czasie, co ma wpływ na zwiększenie konwersji fanów na finalnych klientów marki.

Nawiązanie do premiery ostatniego sezonu „Gry o Tron” rozpaliło nawet lodożerców, ale nie tylko – została doceniona przez redakcję magazynu Nowy Marketing jako jedna z ciekawszych kreacji nawiązujących do tego wydarzenia.

 

Głosowanie reakcjami i pytania angażujące

Jednym z najczęstszych sposobów na uzyskanie interakcji z fanami jest głosowanie reakcjami oraz zadawanie pytań. Warto pamiętać o tym, że dyskusję wywołują tematy, które dotyczą większości fanów. W przypadku postów na stronie Vobis.pl poruszamy się w tematyce związanej z elektroniką i jej użytkowaniem. Odpowiednie zestawienie kluczowych kwestii wywołuje fanów do tablicy. Warto dodać, że za pomocą takich postów nie tylko lepiej poznajemy preferencje naszych odbiorców, ale także „przemycamy” treści branżowe, utrwalając w ich świadomości wizerunek eksperta . Oznacza to, że fan skontaktuje się z nami nie tylko celem zakupu produktu, ale także doradztwa i konsultacji, dzięki czemu zbudujemy z nim długofalową relację.

Angażowanie poprzez inspiracje

Atrakcyjne, inspirujące grafiki to content, który zawsze podoba się odbiorcom. Fani chętnie komentują takie posty i dzielą się swoimi pomysłami. Oczywiście, są trudniejsze branże, ale tak naprawdę niemal w każdej możemy inspirować swoich fanów. Branża spożywcza może inspirować przepisami i smakami, branża budowlana – wystrojem wnętrz, modowa stylizacjami itd. Warto pamiętać, że inspirować możemy nie tylko do patrzenia i podziwiania, ale także do działania, podrzucając np. proste porady czy wskazówki. Takie treści stanowią wartość dodaną i uzupełnienie komunikacji. Dzięki temu fani będą chętnie zaglądali na nasz fanpage, aby  poznać nowe tipy i wprowadzać do swojego życia. A czy nie o tym właśnie marka marzy? Aby mieć realny wpływ na zachowania i być obecna w życiu swoich klientów?

Angażujące i merytoryczne

Merytoryczna i edukacyjna komunikacja również może zaangażować wiele osób. Zwłaszcza jeśli temat dotyczy zwierząt domowych, które jak wiadomo – są ulubieńcami internetu. Dla naszego Klienta – grupy Aquael – tworzymy komunikację opartą na postach informujących o różnych gatunkach zwierząt i właściwej opiece nad nimi. Do grupy należą trzy marki: Comfy, Aquael ZOO oraz Aquael. Ta ostatnia produkuje sprzęt akwarystyczny i skupia wokół siebie pasjonatów wodnego świata. Fani oczekują więc, że marka nie tylko powiadomi o najnowszych produktach, ale także wniesie do ich życia nowe informacje dotyczące ich hobby. Poza publikacją postów wizerunkowych oraz edukacyjnych, sprawdzanych przez zespół merytoryczny Aquael, wprowadziliśmy także cykl #ZostanEkspertemAquael. W ramach tego cyklu, mikroinfluencerzy przygotowują teksty poradnikowe na wspólnie ustalony temat a my publikujemy go w formie posta. W zamian nasi eksperci dostają drobne gadżety w postaci grzałek, filtrów itp. Mimo, że posty są wyjątkowo obszerne jak na standardy Facebooka, fani je chętnie czytają, komentują i… proszą o więcej! To tylko dowód na to, że określone ogólne zasady (np. te dotyczące krótkich postów) nie zawsze się sprawdzają i strategię komunikacji zawsze należy dopasować do grupy docelowej. Poniższy post ma niemal… 3 tysiące znaków! Mimo to zdobył ponad 200 reakcji, 10 komentarzy i 9 udostępnień. W komentarzach nie zabrakło dodatkowych informacji od fanów.

Pamiętaj, że duże zaangażowanie na fanpage’u to coś, co nie tylko daje satysfakcję autorom komunikacji, ale także fanom, a co za tym idzie – ostatecznym klientom, którzy skorzystają z produktu lub usługi.

, , , ,