Kilka wskazówek jak stworzyć perfekcyjny profil na Instagramie.

Instagram to serwis, w którym dominuje obraz. Jeśli chcesz prowadzić tam działania marketingowe, musisz skupić się na tym, aby Twoje zdjęcie nie odstawało od tych, które na co dzień wrzucają zwykli użytkownicy, a przede wszystkim – influencerzy. Jeśli chcesz mieć faktyczny wpływ na swoich odbiorców, Twoje posty powinny być inspirujące i podobać się wszelkim artystycznym duszom.  

Odradzamy więc fotomontaże, grafiki czy napisy na zdjęciach. Powiedzenie „obraz jest wart więcej niż tysiąc słów” zdecydowanie ma swoje odzwierciedlenie na Instagramie. Wbrew pozorom, nie musisz zatrudniać profesjonalnego studio czy fotografa, aby zrobić estetyczne „instazdjęcie”. Co więc jest potrzebne?

  •       Telefon z dobrym aparatem
  •       Dobre światło (np. dzienne)
  •       Prosta, darmowa aplikacja do obróbki zdjęć

Zobacz, na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności:

  • Co znajduje się na zdjęciu?

Czemu robisz daną fotografię? Pewnie podoba Ci się to, co widzisz i chcesz uwiecznić tę chwilę na zdjęciu. Skup się na moment i sprawdź, co masz w kadrze. Może znajduje się tam coś, czego być nie musi, albo ucinasz rzecz/ osobę, która ma być jego głównym elementem. 

  • Masz czysto?

Szczególnie zwracam na to uwagę, gdy wykonuję zdjęcie produktu w zamkniętym pomieszczeniu w sporym zbliżeniu. Robisz zdjęcie na tle ściany, która jest brudna? Nie wygląda to zbyt dobrze- wybierz inny fragment ściany albo wyretuszuj plamy w edytorze. Lekka poprawka takiego elementu zdjęcia to nic złego.  Kurz osiadł na meblu, lustrze, czy ramce na zdjęcia? Przetrzyj je, a unikniesz późniejszych poprawek.

  • Oświeć mnie!

W zamkniętym pomieszczeniu, ze słabym oświetleniem, nawet najnowszy IPhone nie da rady! Zadbaj o to, aby pomieszczenie było oświetlone naturalnym lub sztucznym, ale białym (nie żółto pomarańczowym!) światłem. Zyskasz na jakości i odejmiesz sobie pracy przy obróbce.

  • Filtruj filtry

Dzięki obróbce zdjęcia, nadajemy mu charakter. Jedna fotka może być romantyczna lub new-schoolowa, dramatyczna lub jak zrobiona analogiem z szafy babci. Warto jednak pamiętać, że prowadząc profil, warto zdecydować się na spójną estetykę i stosować podobny efekt na wszystkich zdjęciach. Dzięki temu profil będzie wyglądał profesjonalnie, a dodawane zdjęcia – na przemyślane.

        Znasz Lightroom? To darmowa (w wersji na smartfona) apka, która daje wiele możliwości w obróbce. Samej zajęło mi trochę czasu, żeby załapać wszystkie jego funkcje, jednak było warto.

Można tam też tworzyć tzw. Presety, czyli zapisane ustawienia parametrów zdjęcia w jednym filtrze. Po jego nałożeniu minimalnie zmień wartości, aby dostosować ustawienia do zdjęcia. Dzięki temu stworzysz spójny wall na Instagramie, na podstawie jednego wybranego preseta. Można je kupić od osób z większymi skillami w tym programie. Osobiście używam kilku darmowych znalezionych w internecie lub sama przerabiam według uznania. Dla mniej zaawansowanych jest też VSCO, którego regularnie używałam jeszcze w ubiegłym roku. Jedne z lepszych aplikacji to również Photoshop Express oraz Facetune które, nawet w darmowej wersji dają sporo możliwości przy retuszu zdjęć.

Oprócz tych czterech wymienionych aplikacji znajdziesz masę innych, które warto przetestować i wybrać opcję, która spełni Twoje osobiste preferencje.  

Poniżej przykłady zdjęć obrobionych w różnych stylach:

Żeby zrobić dobre zdjęcie albo zaplanować feed dla marki trzeba poświęcić więcej czasu, niż może się na początku wydawać. Czasami nie zwracamy uwagi na szczegóły, w których tkwi cały szkopuł. Trening czyni mistrza, więc chwyć telefon w dłoń i zacznij robić pierwsze instafotki. Szukaj swojego stylu i własnej wizji na produkt, a za jakiś czas na pewno zobaczysz progres. 

Pamiętaj jednak, że do fotografii potrzebna jest żyłka. Jeśli mimo licznych prób nie jesteś zadowolony z efektów swoich prac, zgłoś się do nas. Możesz skorzystać ze szkolenia, konsultacji lub usługi sesji produktowej. Pomożemy Ci osiągnąć zamierzone rezultaty.

, , , , ,