Facebook stara się nadążać za zmieniającymi się preferencjami użytkowników.                                       

O portalu jest głośno niemal bez przerwy – codziennie zaskakuje nowościami, które mają uczynić korzystanie z portalu łatwiejszym i ciekawszym. W tym celu  zmienia swój wygląd, kupuje inne firmy, testuje różne funkcje. Po prostu dzieje się dużo, dlatego warto śledzić na bieżąco portale branżowe i nasz blog, aby nadążyć za nowościami. 

Co testuje Facebook w ostatnim czasie?

 

Funkcja Instant Videos

Oglądanie filmików w miejscach bez dostępu do wi-fi? Dla Facebooka nie ma rzeczy niemożliwych. Jak ma to działać? Gdy jesteśmy podpięci do internetu, Instant Video zapisuje filmy, aby móc je przechować do momentu, kiedy wi-fi już nie będzie dostępne. Ma to pozwolić na oglądanie klipów bez konieczności zużywania danych pakietowych na smartfonie. Obecnie funkcja ta testowana jest na małej grupie użytkowników, ale w planach jest wprowadzenie jej dla wszystkich – na pewno pozwoli ona na zatrzymanie obserwatorów w serwisie jak najdłużej i jeszcze większy zasięg wrzucanych filmów.

 

 

Aplikacja o nazwie Bonfire

Facebook cały czas stawia na wideo, dlatego w fazie testów jest kolejna aplikacja – Bonfire, która ma za zadanie umożliwić prowadzenie rozmów video z kilkoma osobami jednocześnie. Jej dystrybucja jest jednak na razie ograniczona i dostępna wyłącznie dla użytkowników iOS w Danii. Co ciekawe, w czasie rozmowy, uczestnicy mogą stosować ukochane przez wszystkich filtry twarzy, podobne zresztą do tych z Instagrama i Facebook Stories. Dodatkowo Bonfire ma także opcję tworzenia zrzutów ekranów i dzielenia się nimi na portalu. Jak wypromować markę w ten sposób? Warto wykorzystać tę aplikację celem wsparcia biura obsługi odpowiadając na pytania fanów – jeżeli aplikacja udostępni tę funkcję fanpage’om. Dopóki to nie nastąpi, możemy wykorzystać influencerów lub ambasadorów marki, którzy z prywatnych kont będą mogli rozmawiać z użytkownikami.

 

 

Kolorowe komentarze

Od dłuższego czasu Facebook oferuje możliwość napisania komunikatu na swojej tablicy i opatrzenie go kolorowym tłem. Facebook wpadł na pomysł, żeby przetestować funkcję również w komentarzach.

 

Funkcja widoczna jest dla wybranej grupy użytkowników i funkcjonuje wyłącznie w wersji mobilnej. Po co komentarze na kolorowym tle? Możliwość ich dodawania to nie tylko kolejne urozmaicenie wprowadzone podczas aktualizacji aplikacji, lecz także ma ono za zadanie ułatwić wyrażenie chęci zakupu lub sprzedaży określonego przedmiotu. Z łatwością można je także wykorzystać jako skuteczną formę aktywizacji użytkowników i zastosować do głosowania, zamiast klikania w tradycyjne reakcje. Takie głosowania mogą dotyczyć różnych zagadnień, dzięki czemu poznanie opinii obserwatorów o marce będzie dziecinnie proste, dlatego warto wykorzystać je na profilu firmowym.

Facebook jak Tinder?

Jak wygląda podobna funkcja do Tindera, którą obecnie testuje Facebook? Użytkownikom portalu wyświetla się komunikat ,,Czy chcesz spotkać się z [imię osoby] w tym tygodniu?”. Odpowiedzieć można twierdzącą lub przecząco – klikając odpowiednio ,,tak” lub ,,nie”. Nasza reakcja nie jest pokazywana drugiej osobie, dopóki ona nie odpowie. Dopiero obustronne wybranie ,,tak”, poskutkuje rozpoczęciem konwersacji w Messengerze. Wprowadzenie takiej możliwości ma sprawić, że użytkownicy o zbliżonych zainteresowaniach będą mogli w przyszłości się spotkać. Jak na razie testy nowej funkcji ograniczone są do Toronto (Kanada) i wybranych obszarów Nowej Zelandii. Funkcja z pozoru przypomina Tindera,  jednak można ją wykorzystać podobnie jak na LinkedInn nawiązując relacje biznesowe.

 

 

 

, , , ,