• SocialLama
  • COŚ O LAMIE
  • CO LAMA POTRAFI
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Tiktok
    • Twitter
  • STADKO KLIENTÓW
  • Z LAMĄ WARTO
  • BLOG
  • ZOSTAŃ LAMĄ
  • KONTAKT

Jak zmiana logo wpływa na wizerunek marki? Rebranding social media na przykładzie Instagrama

25 lipca 2017 by Kasia Marketing Leave a comment

Zmiana logo Instagrama wzbudziła w sieci większe emocje niż odświeżenie przez aplikację całego interfejsu. Zdaje się, że liczba hejterów aktualizacji przeważa nad liczbą jej fanów. Czy mała ikonka naprawdę ma aż tak wielkie znaczenie w korzystaniu z aplikacji?

Logo firmy i jej nazwa są podstawowymi elementami identyfikacji każdej marki, do której konsumenci się przyzwyczajają. Instagram jednak nie boi się wielkich zmian. Niewiele osób pamięta, że to już nie pierwszy rebranding portalu, który  na początku istnienia nosił nazwę ,,Burbn”. Ruch zmiany nazwy nie odbił się jednak tak wielkim echem jak najświeższa rewolucja – w dobie przynależności aplikacji do Marka Zuckerberga, który nie ma oporów przed wcielaniem w życie ekstremalnych nowości.

Ian Spalter, dyrektor artystyczny Instagrama wyjaśnia, że zmiana logo ma odzwierciedlać przemiany, jakie dokonały się w portalu od momentu jego powstania. Nowa ikonka w stylu flat design w założeniu pomysłodawcy odsyła do trendu natychmiastowego fotografowania wszystkiego, co nas otacza. Dzięki popularności smartfonów nie chodzi już tylko o chwalenie się w sieci fotografiami z filtrem stylizującym je na przestarzałe, ale także o opowiadanie historii za pomocą tych zdjęć. W tym celu Spalter użył także niestandardowej formy powstania nowego symbolu. Poprosił współpracowników, aby w ciągu 10 sekund narysowali dotychczasowe logo. Większość z nich potrafiła naszkicować obiektyw i mały czarny wizjer, dlatego te elementy zostały zachowane w odświeżonej wersji. Nowe logo jest teraz jednak bardziej uproszczone, wręcz symboliczne, co według pomysłodawcy kojarzy się nie tylko z tradycyjnymi aparatami fotograficznymi, ale też ze smartfonami, które na co dzień służą nam do utrwalania chwil na ekranie. Spalter wyjaśnia, że „nowe logo bardziej przypomina to, w jaki sposób ludzie używają dziś aparatów”. Z takim założeniem nie zgadza się jednak większość użytkowników. Według przeciwników aktualizacji skojarzenie z retro fotografią było dla portalu znamienne. Oprócz tego nie przemawia do nich przesadna prostota – uważają, że w przeciwieństwie do nowego, stare logo było szczegółowe i ukazywało konkretne umiejętności designera. Internet błyskawicznie zareagował na rebranding portalu. Kilka przykładów reakcji na nowe logo przedstawiamy poniżej:

FILM

Gdybyśmy mieli ocenić już teraz – w pierwszej chwili rebranding Instagrama nie wydawał się udanym pomysłem na pogłębienie relacji z obecnymi użytkownikami. Ukazanie rozwoju i nowoczesności portalu nie zostało przez userów docenione, jednak bez wątpienia przyciągnęło ich uwagę. Wieści o nowej ikonce nie dało się pominąć podczas przeglądania internetowych wiadomości, nawet dla socialowych laików. Warto jednak dodać, że użytkownicy kanałów społecznościowych przyzwyczajają się do zmian niezwykle szybko – dowodem na to niech będzie fakt, że już po kilku dniach od rebrandingu temat nowego logo odszedł w zapomnienie – wraz ze starą ikoną portalu.

 

instagram, logo, rebranding, social media, wizerunek firmy
Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

  • Influencer vs. Twórca UGC – na czym polega różnica?
  • Dlaczego mój Instagram nie jest indeksowany przez Google?
  • Jak skonfigurować profil na Instagramie do indeksowania w Google? – PORADNIK
  • Czy Twoje posty na Instagramie mogą pojawić się w wynikach Google?
  • TOP 6 branż dla influencer marketingu

ARCHIWUM

  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • marzec 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • wrzesień 2023
  • czerwiec 2023
  • grudzień 2022
  • październik 2022
  • lipiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • lipiec 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • wrzesień 2019
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017

Copyright 2025 Agencja Social Lama. All rights reserved. Created by diea.pl. Nasza Polityka prywatności Kontakt: +48 796 996 118