Jak budować markę osobistą na Instagramie?

11 września 2018 by Social Lama Marketing, Social media Możliwość komentowania Jak budować markę osobistą na Instagramie? została wyłączona

Poznaj 8 sposobów na popularność na Instagramie.

Instagram to platforma, która okazuje się niezwykle przydatna w budowaniu marki osobistej. Jeżeli zastanawiasz się, czy potrzebny Ci tzw. personal branding, to powinieneś przestać… się zastanawiać. W dzisiejszych czasach większość pracodawców lub specjalistów HR sprawdza aktywność kandydata w mediach społecznościowych.  Warto pamiętać, że publikując atrakcyjne, spójne i przemyślane treści, które pokazują Twoje pasje, zainteresowania czy osobowość, zostaniesz z pewnością odebrany jako osoba bardziej interesująca niż Twój kontrkandydat, którego Instagram jest pełen identycznych selfie.

Dodatkowo, jeżeli skupisz się na ciekawych treściach i właściwych aktywnościach w tym medium społecznościowym, możesz zamienić go w dodatkowe źródło dochodu! Marketerzy coraz częściej stawiają na mikroinfluencerów. Oznacza to, że nie musisz mieć kilkuset tysięcy obserwatorów, aby współpracować z markami. Wystarczy, że zdobędziesz 2-4 tysiące wiernych odbiorców, aby otrzymywać i recenzować produkty. A więc po kolei – jak zyskać popularność na Instagramie? Sposobów jest kilka:

  1. Zadbaj o strategię komunikacji

Spójne, atrakcyjne zdjęcia to podstawa. Jeżeli będziesz publikować zdjęcia na szybko, spontanicznie, stworzysz wrażenie chaosu i przypadkowości. Tak jak marki działają w mediach społecznościowych według określonej strategii komunikacji, tak samo powinieneś komunikować markę osobistą. Najważniejsze jest określenie motywu przewodniego. Oczywiście nie oznacza to, że powinieneś publikować zdjęcia wyłącznie z wakacji albo tylko portrety swojego dziecka. Zdjęcia mogą być różnorodne, ale warto byś utrzymywał je w podobnej tonacji  – podobny kontrast, filtr, kolorystyka i klimat zdjęć. Najważniejsza jest jakość fotografii – zrób kilka, a nawet kilkanaście podobnych zdjęć i opublikuj najlepsze – to, które ma najlepszą ostrość, kontrast i jasność. Pamiętaj także o regularności. Zdjęcia powinny pojawiać się często, ale bez przesady – nie możesz doprowadzić do sytuacji, gdy osoba, która Cię obserwuje, nie widzi nic poza Twoimi zdjęciami – unfollow gwarantowany! Pamiętaj także o odpowiednich porach publikacji – Instagrama najczęściej przeglądamy rano i wieczorem.

Pamiętaj także o regulaminie Instagrama – nie publikuj zdjęć zawierających elementy przemocy czy nagości.

  1. Używaj odpowiednich hashtagów

Większość osób na Instagramie używa hashtagów w języku angielskim, podczas gdy ogromny potencjał tkwi w polskich opisach. Jeżeli użyjesz wyłącznie angielskich hashtagów, Twoje zdjęcie szybko zniknie z pierwszej strony wyszukiwania. Pamiętaj, że aplikacji używa już miliard osób na całym świecie! Jeżeli użyjesz polskich słów kluczowych, z większym prawdopodobieństwem zyskasz nowych obserwujących. Co ciekawe, zależność ta nie działa w przypadku polubień – tutaj wciąż lepiej sprawdzają się hashtagi angielskie. Najlepiej więc, byś korzystał z obu języków opisując zdjęcie. Należy pamiętać, że hashtagi typu L4L czy F4F nie wpływają dobrze na wizerunek – wyglądają jak zwykłe żebrolajki. Istnieje także lista zakazanych hashtagów  – warto ją znać, bo za złamanie cenzury grozi ban. Warto też pamiętać o odpowiedniej ich liczbie – najlepiej, gdy dodasz od 11 do 30 hashtagów. Jeśli dodasz 31, Instagram automatycznie usunie wszystkie.

  1. Bądź aktywny

Follow – unfollow: czy ten sposób wciąż działa? Tak. Czy go polecamy? To zależy. Rzeczywiście warto obserwować profile – użytkownicy Instagrama w dalszym ciągu chętnie odwdzięczają się tym samym i w ten sposób możemy zyskać duże grono obserwujących. Minusy? Zaśmiecona tablica zdjęciami osób, z którymi nie mamy nic wspólnego, nie wiemy kim są i wcale nie interesują nas publikowane przez nich treści. Warto więc „polować” na osoby, które nie są zbyt popularne (osoba, która ma tysiące obserwatorów, nie zauważy kolejnej osoby i nawet nie kliknie w Twój profil), ale zamieszczają ciekawe, atrakcyjne dla Ciebie treści. Nawet jeśli nie zaobserwuje Cię od razu, będziesz zwracał na siebie uwagę lajkując i komentując jej posty.

Druga forma aktywności to wyszukiwanie innych osób czy profili po opisach. Możemy wpisywać słowa kluczowe ręcznie, ale Instagram jakiś czas temu umożliwił także obserwowanie określonych hashtagów, co ułatwia odkrywanie kolejnych osób. Lajkuj, komentuj, obserwuj i nawiązuj relację z osobami, które lubią to co Ty! Pamiętaj jednak, by komentarze zawsze dotyczyły publikowanych treści! „Super fotka, fajny profil, zapraszam do mnie” <- to najgorszy komentarz jaki możesz dodać. Jeśli nie masz nic ciekawego do powiedzenia, zostaw serduszko i scrolluj dalej.

  1. Taguj

Niby rzecz oczywista, ale ludzie często o niej zapominają – dodawaj lokalizację, oznaczaj miejsca i osoby znajdujące się na zdjęciu. Zwiększysz zasięg swoich zdjęć, a także zyskasz dodatkowe lajki – choćby od knajpy, w której zjadłeś lunch czy organizatora wydarzenia, na którym byłeś.

  1. Korzystaj z InstaStory

Badania dowodzą, że użytkownicy oglądają InstaStory nawet częściej niż główną tablicę. Warto dodawać tam krótkie filmiki. Tutaj również najważniejszy jest pomysł – możesz dodawać relacje na żywo z pytaniami od widzów, robić mini haule zakupowe czy przygotowywać jedzenie. Ważne, żeby treści różniły się od tych publikowanych na profilu i tu również – nie było ich za dużo. Warto podkreślić, że relacje nie przyniosą Ci nowych obserwatorów, ale pomogą budować więź z dotychczasowymi.  Relacje znikają co prawda po 24 godzinach, ale te, które chcesz zachować, możesz udostępnić na profilu segregując je tematycznie, np. Podróże, Przepisy, Makijaż. Jeszcze profesjonalniej będzie wyglądało, gdy użyjesz spójnych graficznie nakładek wykonanych w darmowym programie graficznym, np. Canvie.

  1. Reklamuj się

Reklama na Instagramie to stosunkowo tani i efektywny sposób na zwiększenie zasięgu i zaangażowania pod swoimi zdjęciami. Możesz promować zarówno konkretne zdjęcie, jak i cały profil. Taką reklamę możesz opublikować bezpośrednio z aplikacji lub za pomocą narzędzi reklamowych na Facebooku. Wybierz do reklamy najlepsze zdjęcie, jakie opublikowałeś na profilu. Pamiętaj o odpowiednim dobraniu grupy docelowej – powinny to być osoby o podobnych zainteresowaniach, aby spoodobały im się publikowane przez Ciebie treści.

  1. Zorganizuj konkurs

Dobrym sposobem na zwiększenie ruchu na Twoim profilu jest przeprowadzenie konkursu. Jeżeli masz za mało obserwujących, aby podjąć współpracę z marką, ufunduj nagrodę sam. Regulamin Instagrama, w przeciwieństwie do Facebooka, pozwala na wykorzystywanie tablic użytkowników w konkursach, dzięki czemu takie akcje mają zdecydowanie bardziej wirusowy charakter. Poproś użytkowników, aby publikowali na swoich tablicach zdjęcia o określonej tematyce, hashtagach i opisie, a następnie wybierz najlepszych. Nie zapomnij o warunku oznaczenia Twojego profilu!

  1. Wykorzystuj znajomych

Masz popularnych na Instagramie znajomych? Czas wykorzystać swoje kontakty! Poproś, by zamieścili wspólną fotkę oznaczając Cię i zachęcając do odwiedzenia Twojego profilu. Gwarantujemy, że pojawienie się na kilku zdjęciach popularnej osoby przyniesie Ci masę nowych obserwujących.

, , , , ,