
Jak przełamać lody? CASE STUDY self – gelaterii Ice Dream
24 stycznia 2020 by Social Lama Social media Możliwość komentowania Jak przełamać lody? CASE STUDY self – gelaterii Ice Dream została wyłączona
Nasza praca na co dzień związana jest z tworzeniem wizerunku firmy w social mediach, czasem wychodzi jednak poza internet i dotyka obszaru realnego kontaktu z odbiorcami. Tak było w przypadku współpracy z jednym z naszych Klientów – Ice Dream.
Ice Dream to nietypowa lodziarnia, która zawitała do polskich miast
Ice Dream jest siecią self – gelaterii, w której samodzielnie możesz wykonać lodowy deser, wybrać smak, posypki i inne dodatki. Pomysł na taki biznes właściciel zaczerpnął z Włoch. Lodziarnie działają w Warszawie, Katowicach i Poznaniu. Każdy lokal jest zdecydowanie instafriendly i właśnie m.in. ten aspekt postanowiliśmy wykorzystać w naszych działaniach.
Cel – zwiększenie świadomości marki wśród Klientów
Ice Dream swój pierwszy lokal otworzył w Warszawie w 2019 roku. W związku z tym, że to nowe miejsce na mapie gastronomicznej, jednym z celów komunikacji w social mediach było zaistnienie w świadomości mieszkańców stolicy i zapamiętanie przez nich tej lokalizacji. Poprzez komunikaty publikowane na Facebooku i Instagramie chcieliśmy nawiązać interakcję z fanami i pokazać im, że Ice Dream to miejsce z pozytywną energią. Pełne sympatii relacje są zarówno dla nas, jak i dla Klienta jedną z najważniejszych kwestii. Chcąc zrealizować postawione cele, postanowiliśmy zrobić coś, dzięki czemu na twarzach Klientów self-gelaterii Ice Dream pojawi się uśmiech i zakiełkuje myśl o powrocie do tego miejsca, a także udostępnienie relacji w swoich mediach społecznościowych.
Wprowadzenie chorągiewek z tekstem opartym na grze słów
Aby podkreślić wyjątkowość lodziarni, postanowiliśmy wprowadzić chorągiewki z krótkim uniwersalnym tekstem opartym na grze słów. W każdej lokalizacji, w której Ice Dream otworzył swój lokal, sprzedawcy umieszczają w lodach sympatyczny tekst, dzięki któremu nie sposób się nie uśmiechnąć. Powstała baza kilkudziesięciu haseł, a wśród nich znajdą się takie jak:
- Liżesz czy gryziesz?
- nICE ice 😉
- O LÓDzie!
- Przełamiemy lody?
- #lódożerca
Dzięki temu miłemu akcentowi udało się osiągnąć nasz cel – fani chętnie fotografują i umieszczają zdjęcia zrobionych własnoręcznie deserów w swoich kanałach social media, dzięki czemu rośnie świadomość marki oraz budujemy jej pozytywny wizerunek. Obserwując oznaczenia profilu Ice Dream, widzimy również, że zasięg i świadomość marki rośnie, wyroby Klientów oglądają tysiące ich znajomych, a co za tym idzie – wracają zarówno stali Klienci, jak i chętnie odwiedzają nas ci nowi.
To pokazuje, że czasem nawet jedno miłe słowo potrafi pozytywnie wpłynąć zarówno na relacje między ludzkie, jak i biznesowe.