Krótka instrukcja krok po kroku jak dodać słynny kod.

Po co mi piksel?

Piksel Facebooka to ten słynny „czarodziej”, który pozwala nam śledzić ruch użytkowników i lepiej targetować reklamy, a także mierzyć ich efekty. Dzięki pikselowi, możemy sprawdzić nie tylko ile osób kliknęło w link, ale także m. in. ile z nich dodało produkt do koszyka, wypełniło formularz kontaktowy czy dokonało zakupu. Owszem, jako Klienci niekoniecznie możemy być chętni do śledzących nas reklam, dlatego wielu Polaków używa adblocka, ale remarketing w porównaniu z odpowiednią kreacją reklamową potrafi zdziałać cuda!

Przykłady? Proszę bardzo!

Reklama sklepu z kosmetykami, który przeglądałam, ale nie dokonałam zakupu, przywołał mnie ponownie tekstem „Czy już nie zależy Ci na pięknej skórze? Wróć do nas i zadbaj o siebie”. Idealnie trafiony tekst do kobiety – w końcu której z nas nie zależy na pięknym wyglądzie i zdrowiu?

Kolejny skuteczny sposób na remarketingowe przyciągnięcie uwagi Klienta, to podarowanie mu rabatu na produkt, który oglądał, ale nie zdecydował się na zakup – zniżka przekonuje większość ludzi, bez względu na płeć 😉

Niestety, o ile samo włączenie reklamy na Facebooku jest dość intuicyjne, o tyle „grzebanie” w kodzie strony spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Zupełnie niepotrzebnie. Większość stron małych i średnich firm stworzonych jest na jednym z popularnych szablonów, takich jak: wordpress, joomla, wix, shopify itp. Pełną listę partnerów Facebooka znajdziesz w swoim menadżerze firmy, klikając w menadżer zdarzeń, a następnie integracje partnerów.

Przejdźmy jednak do podstaw.

Gdzie znaleźć swój indywidualny kod piksela?

Aby zainstalować piksel Facebooka, należy stworzyć menadżer firmy, a następnie reklamowy. Dokładną instrukcję krok po kroku znajdziesz tu i tu.

Kiedy masz już menadżera firmy i reklam, kliknij w menu w lewym górnym rogu, a rozwinie Ci się zakładka jak poniżej. Następnie kliknij w piksele, wówczas otrzymasz swój indywidualny, podstawowy kod, tzw. pageview, który śledzi kto był i kto wszedł na stronę. Co ważne, na jedną stronę przypada wyłącznie jeden piksel, jeśli zainstalujesz go na kilku, wyniki nie będą poprawne.

Przydatna Ci będzie jeszcze tabelka z tzw. kodami zdarzeń, która dla wszystkich kont jest identyczna.

I… co dalej?

Opcje są dwie – po wybraniu opcji „piksele” pojawi Ci się wykres, a w prawym górnym rogu opcje – skonfiguruj (skorzystaj z niego, jeśli znasz się na programowaniu) lub udostępnij (jeśli chcesz wysłać go swojemu deweloperowi).

Jeżeli jednak masz popularną, zintegrowaną z Facebookiem stronę, poradzisz sobie sam. Jeśli nie, kod piksela wraz z tabelką ze zdarzeniami musisz wysłać do osoby, która zajmuje się Twoją stroną i wklei Ci kod. Przejdźmy więc do tej prostszej opcji, w której zakładamy, że poradzisz sobie sam.

Jeśli nie jesteś pewien, na jakiej platformie postawiona jest Twoja strona, możesz skorzystać ze specjalnej wtyczki, np. wapalyzer (chrome). Po przejściu na swoją stronę i kliknięciu w ikonkę wapalyzera na górnym pasku, od razu otrzymamy informację czy to np. wordpress czy shopify. Dzięki niej, będziemy wiedzieć czy możemy zintegrować piksel samodzielnie czy wymagana jest pomoc dewelopera.

Jeżeli strona należy do partnerów Facebooka, wystarczy wejść w panel administracyjny, a następnie kliknąć opcję plugins (wtyczki), dodaj nową i wybrać tę Facebookową, a także zaznaczyć jakie zdarzenia ma śledzić kod.

Jeśli nadal masz problem z instalacją kodu lub nie jesteś pewien jak to zrobić, skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy.

, , ,