Najważniejsze nowości na Facebooku, Messengerze i Instagramie

4 maja 2018 by Social Lama Marketing, Social media Możliwość komentowania Najważniejsze nowości na Facebooku, Messengerze i Instagramie została wyłączona

Podsumowanie konferencji F8.

Tegoroczna konferencja Facebook dla Deweloperów F8 odbyła się w nieco innej niż zwykle atmosferze.Po aferze Cambridge Analytyca nastąpiło wiele zmian, których celem ma być ograniczenie dostępu do danych zewnętrznym firmom. Mark Zuckerberg zapowiedział włączenie opcji o nazwie „Czysta historia”. Pozwoli to użytkownikowi na sprawdzenie jakie aplikacje czy strony zbierają o nim dane, a następnie je usunąć.

Co poza tym?

Założyciel Facebooka postanowił wypowiedzieć wojnę Tinderowi uruchamiając Facebook Dating. Będzie można stworzyć specjalny, oddzielny profil, na którego podstawie algorytm portalu będzie dopasowywał nam potencjalne drugie połówki. Czy pomysł chwyci? W kontekście ostatnich wydarzeń i obawie o prywatność, wątpimy. Tinder i inne zewnętrzne aplikacje pozwalają zachować anonimowość wobec znajomych. Teoretycznie Facebook zapowiada, że nasze profile „randkowe” również będą dla nich niewidoczne, jednak czy użytkownicy będą chcieli ryzykować? Czas pokaże.

Eliminowanie fake newsów – Facebook nie ustaje w walce z nieprawdziwymi informacjami. Kolejnym pomysłem na zwalczanie postów tego typu jest wprowadzenie opcji głosowania za lub przeciw danemu artykułowi. Ogłosił także, że programiści z Doliny Krzemowej cały czas dopracowują sztuczną inteligencję, która ma rozpoznawać fałszywe treści i konta.

Grupy – w dalszym ciągu algorytm będzie stawiał na grupy, dlatego posty w nich zamieszczane będą miały największe zasięgi organiczne. Pojawi się także nakładka Groups TAB oraz Join Group. Ta pierwsza będzie ułatwiała użytkownikowi dostęp do grup, do których już należy i odkrywanie nowych – zbierając wszystko w jednym miejscu. Drugą opcję będzie można wykorzystać marketingowo, zamieszczając np. na swojej stronie www.

Instagram – Facebook zapowiedział takie nowości na IG jak: wideoczat między użytkownikami, udostępnianie w Stories muzyki, której aktualnie słuchamy na Spotify, dodawanie własnych efektów do Stories (według danych FB jest to najpopularniejszy kanał komunikacji – użytkownicy częściej dodają relacje niż tradycyjne zdjęcia czy posty), opcja odkrywania nowych treści: Instagram zasugeruje nam konta czy kanały, które z dużym prawdopodobieństwem nas zainteresują. Algorytm oceni to na podstawie dotychczasowych aktywności.

Messenger – Zuckerberg cały czas rekomenduje, by firmy używały botów do komunikacji z fanami. Podał także dotychczasowe dane: liczba botów w 2017 roku liczyła ok. 100 tys, w 2018 już 300 tysięcy, a mamy dopiero maj! Liczba wiadomości od osób do firm również odnotowała ogromny wzrost: z 2 do 8 miliardów.  Messenger wprowadzi także opcję automatycznego tłumaczenia, gdy pisze do nas osoba w innym języku, a także odświeży wygląd samej aplikacji.

Ostatnia, ale nie mniej interesująca informacja to rozpoczęcie sprzedaży Oculus GO (cena: 199 $), które umożliwią przeglądanie Facebooka w formie VR. Facebook ułatwi deweloperom i grafikom tworzenie animacji VR oraz 3D.

Czy to wszystko pomoże odbudować atrakcyjność i zaufanie użytkowników do Facebooka? To pokażą najbliższe kolejne miesiące.

, , , , , ,