Pinterest dla e-commerce

Pinterest dla e-commerce. Poznaj najważniejsze fakty dotyczące sprzedaży na portalu Pinterest.

17 sierpnia 2021 by Social Lama Social media Możliwość komentowania Pinterest dla e-commerce. Poznaj najważniejsze fakty dotyczące sprzedaży na portalu Pinterest. została wyłączona

Pinterest dla e-commerce. Jakie zmiany zaszły na platformie?

Dlaczego Pinterest dla e-commerce to najlepsze rozwiązanie? Jak Pinterest z popularnego narzędzia do szukania inspiracji stał się platformą do sprzedaży e-commerce? Przeczytaj poniższy artykuł i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w sprzedaży online!

  • Jak platforma Pinterest zmienia się dla e-commerce?
  • Dlaczego opłaca się zainwestować w reklamę na Pintereście?
  • W jaki sposób przygotować się do sprzedaży na Pintereście – 3 podstawowe kroki, które trzeba wykonać.
  • Czym jest Buyable Pins i jak za jego pomocą Pinterest umożliwia sprzedaż e-commerce?

Pinterest dla e-commerce

Pinterest dla e-commerce jeszcze do niedawna nie był oczywistym narzędziem. Pinterest dla większości użytkowników internetu był przede wszystkim ciekawostką, źródłem nietypowych pomysłów. Obecnie platforma coraz częściej przyrównywana jest do wyszukiwarki, a z niszowej strony dla pasjonatów, Pinterest urósł do globalnej, wirtualnej tablicy inspiracji. W jednym miejscu możemy znaleźć pomysły z każdej dziedziny życia – od kulinarnych przepisów, porad zdrowotnych, przykładów aranżacji wnętrz, po produkty codziennego użytku, biżuterię, czy też kosmetyki.

W jaki sposób można rozpocząć sprzedaż na takiej platformie jaką jest Pinterest? Czy jest to w ogóle możliwe i opłacalne? W dzisiejszym wpisie przybliżymy temat sprzedaży e-commerce na Pintereście oraz podsumujemy najważniejsze informacje dotyczące reklam.

Jak zmienia się portal Pineterest? Dlaczego jest to dobre miejsce dla sprzedaży e-commerce w 2021 roku?

Pinterest to platforma, która cieszy się coraz większą popularnością. Przede wszystkim przeznaczona jest do zbierania, kolekcjonowania, a także oglądania zasobów wizualnych. Jak wynika z analiz badań przeprowadzonych przez firmę Obi w 2020 roku – Pinterest ma w Polsce 3,7 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Z raportu dowiadujemy się również, że aż 86% z odbiorców to kobiety, a większość Polaków korzysta z aplikacji codziennie. Są to dane, które robią wrażenie i elektryzują każdego marketera. Natomiast pomimo oszałamiających wyników, które świadczą o coraz większym zainteresowaniu, zdarza się, że charakter platformy jest wciąż sprowadzany do kategorii rozrywki, narzędzia przeznaczonego jedynie do spędzania wolnego czasu, bez potencjału reklamowego. Jest to błąd ignorujący najnowsze trendy, które utrzymują się na przestrzeni ostatnich lat w e-commerce oraz mediach społecznościowych na całym świecie.

Reklama na Pinterest

Reklama na Pinterest to świetna inwestycja i innowacyjne rozwiązanie dla każdego biznesu online! Obecnie Pinterest jest jedną z najlepszych platform do zakupów online, która napędza sprzedaż na wiele sposobów. Millward Brown Digital donosi, że 93% użytkowników Pinteresta planuje tam zakupy. Natomiast aż 87% użytkowników stwierdziło, że platforma pomogła im zdecydować, co kupić. Wszystko dzieje się za sprawą estetycznych zdjęć, ciekawych kadrów – Pinterest powiedział “dość” klasycznym zdjęciom produktowym ,,produkt na białym tle”. Platforma, wraz z Instagramem na czele, przyczynia się do rewolucyjnych zmian w e-commerce. Począwszy od kwestii kreacji reklam – po samo podejście w dotarciu do potencjalnego klienta. Serwis daje możliwość spojrzenia na sprzedaż w inny sposób. Na głównej stronie Pinteresta dla reklamodawców https://business.pinterest.com/pl/ czytamy wymowne hasło: Przestań przeszkadzać, zacznij inspirować.

Reklama na Pinterest

Platforma przyciąga nie tylko świeżymi zmianami w postrzeganiu sprzedaży i nienachalnym podejściem do klienta, ale i praktycznymi, intuicyjnymi narzędziami, jakie Pinterest oferuje do kontroli wydatków. Reklamodawcom zapewniony jest przejrzysty menedżer reklam oraz łatwy dostęp do analiz kreacji reklamowych. Ponadto z danych podanych przez oficjalną stronę platformy wynika, że Pinterest zapewnia:

  • 2,3x niższy koszt konwersji niż w przypadku reklam w innych mediach społecznościowych
  • 2x wyższy zwrot z wydatków na reklamę dla marek detalicznych w porównaniu z innymi mediami społecznościowymi

Sprzedaż e-commerce – o czym warto pamiętać?

Jeśli w odpowiedni sposób wpiszemy platformę Pinterest do strategii marketingowej naszej marki, przyniesie nam to duże zyski w postaci sprzedaży produktów, a także pozwoli przyciągnąć nowych klientów oraz zwiększyć ilość aktywnych użytkowników na naszych mediach społecznościowych. O czym warto pamiętać, zanim zaczniesz publikować reklamy na Pintereście? 

  • Optymalizacja strony – dodanie przycisku Pin it lub Buyable Pin (dostępne w Stanach Zjednoczonych). 
  • Budowanie marki – Pinterest to idealne miejsce dla firm, aby na profilu marki pokazywać firmowe osiągnięcia budując tym samym wizerunek. 
  • Podążanie za trendami – produkty nie mogą być jedynie przedstawiane za pomocą typowego ,,zdjęcia produktowego”. Warto skupić się na pokazaniu ich w użyciu, zdjęcia powinny być spójne do wizerunku marki, ale nawiązywać również do aktualnych trendów w swojej branży.

Czym jest Buyable Pins?

Zapowiedzią dalszego rozwoju platformy pod kątem e-commerce jest funkcja Buyable Pin. Tłumacząc z języka angielskiego na język polski jest to ,,Pin Produktowy” – specjalna odmiana znacznika. Takie tłumaczenie podaje również Pinterest na swojej oficjalnej stronie. Pin flaguje zdjęcia, na których znajdują się produkty, które są możliwe do kupna poprzez platformę Pinterest.

Jak za pomocą Buyable Pins Pinterest umożliwia sprzedaż e-commerce?

Jak czytamy na oficjalnej stronie Pinteresta – po wyszukaniu Pinu Produktowego, poprzez kliknięcie możemy w szybki sposób przejść na witrynę sprzedawcy, aby sfinalizować zakup. Dodatkowo, jeśli zapiszemy Pin Produktowy na jednej ze swoich tablic, automatycznie znajdzie się on na naszej liście zakupów. Jak widać proces jest bardzo łatwy i przyjemny.

Sprzedaż na Pinterest

Kiedy zapiszesz Pin Produktowy na jednej ze swoich tablic, zostanie on automatycznie dodany do Twojej listy zakupów, na której możesz przeglądać wszystkie zapisane i ostatnio wyświetlane produkty w jednym miejscu. Dostęp do listy zakupów uzyskasz ze swojego profilu. Zobaczysz na niej także dodatkowe informacje o produktach, np. cenę, opinie i szczegóły wysyłki.

Już od samego powstania Pinterest zapowiadał zmiany dla e-sprzedawców. W maju 2021 roku poznaliśmy pierwsze szczegóły, które mają zapoczątkować dalsze, globalne aktualizacje. W Stanach Zjednoczonych wprowadzono Buyable Pins dla użytkowników, którzy korzystają z aplikacji serwisu na iPhone’ach i iPadach. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój i postęp w globalnych aktualizacjach platformy. O wszelkich zmianach będziemy Was informować w kolejnych wpisach na naszym blogu.

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w branży e-commerce. Serdecznie zapraszamy do kontaktu w celu poznania się z naszą ofertą:

NAPISZ

Źródła:

https://business.pinterest.com/pl/advertise/ 

https://o-m.pl/artykul/reklama-na-pinterescie-od-a-do-z-jak-generowac-przychody-w-e-commerce 

https://www.datafeedwatch.pl/blog/wszystko-o-pinterest-dla-ecommerce 

https://www.shoplo.pl/blog/buyable-pins-czyli-jak-pinterest-wchodzi-w-e-commerce/ https://www.affde.com/pl/3x-ecommerce-sales-with-pinterest-buyable-pins.html 

B. Stawarz-Garcia, Content Marketing i Social Media, Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

 

 

Źródła:

  1. Instagram Guides: https://www.gosialammers.com/instagram-guides-nowa-funkcja-instagrama/
    https://www.beeffective.pl/poznaj-przewodniki-na-instagramie/
    https://prwtorebce.pl/katalogi-na-instagramie/ 
  2. Możliwość ukrycia polubień:
    https://spidersweb.pl/2021/05/instagram-polubienia-licznik.html 
  3. Facebook Bulletin
    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/internet/facebook-bulletin-czym-jest-nowy-serwis-facebooka-i-jak-dziala/x6jrf7e
    https://blog.hootsuite.com/social-media-updates/facebook/facebook-bulletin/?fbclid=IwAR26W3IcPmT_4ac_QkUKTPNgcrH-c6l0KbWf36wLcRNFrygwY5bYg-nw6OM 
  4. Nowy sposób wyświetlania Stories:
    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/internet/facebook-testuje-reklamy-z-naklejkami-w-stories/syq926q 
  5. TikTok Resumes;
    https://spidersweb.pl/2021/07/tiktok-zamiast-cv.html
    https://www.tabletowo.pl/oferty-pracy-tiktok-resumes-skladanie-cv/
    https://pl.techbriefly.com/tiktok-umozliwia-uzytkownikom-tworzenie-cv-wideo-w-celu-ubiegania-sie-o-prace-tech-42079/ 
, ,