Polecenia zamiast recenzji? Duża zmiana na Facebooku

20 sierpnia 2018 by Social Lama Marketing, Social media Możliwość komentowania Polecenia zamiast recenzji? Duża zmiana na Facebooku została wyłączona

Rewolucja na Facebooku?

Od jakiegoś czasu klienci mogą polecać lub odradzać innym użytkownikom skorzystanie z punktów usługowych. Co istotne, zniknęła 5-gwiazdkowa skala, zamiast tego Facebook wymaga dodania argumentacji na min. 25 słów. System wydaje się lepszy, ale czy na pewno?

Niekoniecznie.

Faktycznie wchodząc na fanpage danego miejsca, możemy je polecić lub odradzić za pomocą kilku zdań, które możemy napisać sami lub wybrać spośród podpowiedzi. Facebook postanowił jednak pójść o krok dalej i pod uwagę brać także przypadkowe komentarze z innych miejsc na platformie – pod postami innych użytkowników czy w grupach. Sztuczna inteligencja nie jest jednak tak inteligentna jak byśmy chcieli i dopasowuje do treści komentarzy opcję polecenia, nawet jeżeli komentarz z naszą firmą nie miał nic wspólnego.

Tak wydarzyło się w przypadku naszej grupy Good One i przypadkowych osób zza granicy, które prawdopodobnie przy dodawaniu komentarza zobaczyli przycisk jak na poniższym screenie.

 

 

Tym sposobem mamy między innymi polecenie z Pakistanu 😉

O ile pozytywne wpisy i polecenia jakoś przeżyjemy (choć wciąż są nierzetelne) to negatywne głosy od osób, które nie mają pojęcia o istnieniu naszej firmy psują nam krew. Co możemy zrobić w tej sytuacji?

✓  Zmienić szablon i usunąć kartę z recenzjami. Należy wejść w Ustawienia -> Edytuj stronę -> Zakładki -> Recenzje -> Wyłącz recenzje.

✓  Wysłać wiadomość do autora komentarza, jednak ta opcja nie zawsze jest możliwa – użytkownik musi wyrazić zgodę na otrzymywanie wiadomości od stron. Należy kliknąć w trzy kropki w prawym górnym rogu, a następnie „Wyślij wiadomość do autora”. Nie wszystkie opinie są jednak widoczne dla administratora, ze względu na ustawienia prywatności.

Mamy jednak nadzieję, że Facebook czym prędzej usprawni system, który z założenia miał zapobiegać fałszywym recenzjom, a finalnie doprowadził do jeszcze większego bałaganu. Przede wszystkim powinni weryfikować, czy autor komentarza miał jakiekolwiek szanse na styczność z naszym biznesem. Jak wiadomo, Facebook kładzie obecnie duży nacisk na promocję biznesów lokalnych, więc żywimy nadzieję, że błędy zostaną szybko usunięte. Aby to przyspieszyć, możesz zostawić opinię na temat nowego systemu wchodząc w zakładkę recenzje na swoim fanpage’u. Po lewej stronie znajduje się przycisk „Przekaż opinię”.

, , ,