Polscy tiktokerzy

Czy warto promować swoją markę na TikToku?

Czym jest TikTok i dlaczego już nie Musical.ly?

TikTok to fenomen na „rynku” social media. Wcześniej znany jako Musical.ly został wykupiony przez podobny start-up w 2017 roku za 1 mld dolarów i zmienił swoją nazwę na obecnie funkcjonującą. Wszystko wskazuje na to, że inwestycja się opłaciła, bo aplikacja przeżywa prawdziwy boom wśród młodych osób. Wiedząc czym jest TikTok możemy przejść do analizy ostatniego raportu, który notuje, że korzysta w niej aż 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. 65% użytkowników to osoby w wieku 13-15 lat. Prawie 60% spędza na TikToku powyżej 30 minut dziennie, a niektórzy z nich wchodzą sprawdzić aktualności nawet 10 razy dziennie (ok 34%)!

Jeśli powyższe statystyki nie są wystarczająco przekonywujące, wystarczy spojrzeć na liczbę obserwujących – najpopularniejsi polscy tiktokerzy mają po kilka milionów followersów, podobnie z liczbą wyświetleń.

Polscy tiktokerzy, a algorytm aplikacji

Tego jak działa TikTok, raczej nie musimy tłumaczyć. Jednak wiele osób zastanawia się, co sprawia, że to właśnie na TikTok zapewnia twórcom zasięgi, o jakich mogą pomarzyć w takich serwisach jak YouTube czy Instagram? Tutaj jednoznacznej odpowiedzi nie ma – można się jednak domyślać, że treści mają charakter globalny i są do siebie bardzo podobne – opierają się przede wszystkim na krótkich klipach video i opisach w języku angielskim. Dużą rolę odgrywa tutaj również algorytm TikToka, który podpowiada treści podobne tematycznie, a nie lokalnie.

A co z markami? Opcje promocji na tej platformie są dwie – niektóre decydują się na założenie własnego konta, inne – podejmują współprace z twórcami. Należy jednak pamiętać o grupie docelowej. Nie ma sensu prowadzić działań w miejscu, gdzie dominują nastolatki, jeśli produkt czy usługa jest przeznaczona dla osób dojrzałych, choć warto zauważyć, że w okresie pandemii przybyło nieco użytkowników w wyższej grupie wiekowej. Niestety nie ma aktualnych raportów ile procent użytkowników ma powyżej 30 lat.

Zarabianie na Tiktoku za pośrednictwem kampanii

Jedną z pierwszych polskich marek, która przeprowadziła kampanię na TikToku jest mBank. Tiktokerzy zachęcali do płatności telefonem, wśród m.in. kompleksiara, marlenasojka, colorowyy czy kameleona. Filmy polubiono łącznie ponad 500 tysięcy razy.

polscy tiktokerzy

 

Ciekawą kampanię zorganizowała również Coca-cola, która zaangażowała aż 18 polskich tiktokerów, którzy pokazywali ciekawe momenty ze swojego życia, oznaczając je hashtagiem #WOWmoment. Akcja miała duży zasięg wirusowy, gdyż hashtag na tyle spodobał się użytkownikom, że zaczęli go używać także w swoich filmikach. Filmy z tym hashtagiem zostały obejrzane ponad 16 mln razy.

czym jest tiktok

Na tiktoku pojawiają się także akcje społeczne, między innymi Szlachetnej Paczki, która stworzyła oficjalny profil i zachęca do publikowania filmów z hashtagiem #dziękitobie. Filmy mają popularyzować wolontariat i wzajemną, bezinteresowaną pomoc. W akcji wzięła udział m.in. piosenkarka Margaret, choć warto było lepiej przemyśleć hashtag przewodni – pod hasłem „dziękitobie” kryje się także wiele niezwiązanych filmów z akcją.

jak działa tiktok

W Polsce na TikToku pojawia się coraz więcej kampanii influencerskich – wśród nich m.in. Pepsi, MAOMAM, Huawei czy McDonald’s. Wśród nich także pojawił się nasz klient – Manta.

spotkanie z tiktokerami

Agencje eventowe również chętnie zapraszają twórców do współpracy – pojawiają się oni w galeriach handlowych, parkach rozrywki czy festiwalach, mając za zadanie przyciągnąć na wydarzenie swoich fanów. Takie spotkanie z Tiktokerami jest dobrym działaniem wizerunkowym, które pozwala przyciągnąć fanów danej osoby.

Coraz więcej marek zakłada również swoje konta – wśród nich PZPN, Zimowy Narodowy, Eobuwie.pl czy… Social Lama! 🙂

TikTok Ads

Tworzenie płatnych kampanii na TikToku w Polsce jeszcze nie jest możliwe, ale można się już zarejestrować i czekać na kontakt. Najlepiej zrobić to tutaj. Wystarczy, że się zarejestrujesz, a twórcy aplikacji powiadomią Cię, gdy odblokują dla Ciebie tę możliwość. Główne założenie platformy to Don’t make ads. Make TikToks. TikTok cały czas opracowuje nowe formaty dla firm, m. in. promocja wybranych #hashtagów (lub też #hashtagchallenge), sponsorowanych tiktoków (mających na celu zwiększenie obserwatorów i zaangażowania) czy też wgląd w statystyki najpopularniejszych tiktokerów, z którymi warto podjąć współpracę. Pogłoski w branży głoszą nawet, że będzie można tworzyć spersonalizowane pod swój brand gry mobilne dzięki specjalnemu kreatorowi. Z niecierpliwością czekamy na to rozwiązanie w Polsce i z pewnością o tym powiadomimy na naszym blogu lub Facebooku.

Jeśli szukasz agencji social media, która wesprze i wypromuje Twój produkt lub usługę wśród pokolenia Z, zapraszamy do kontaktu!

, , , , ,