Czy branżę social media czekają ciekawe zmiany?                                                                                                        

Instytut Pantone ogłosił soczystą zieleń Greenery kolorem 2017 roku. To znak, że prognozowanie różnorakich trendów na nadchodzące 12 miesięcy zaczęło się na dobre. Nowy modny kolor to duże zaskoczenie dla świata mody. Co wydarzy się w social mediach? 

Wygląda na to, że w social mediach nie będzie rewolucji. We wszelkich zestawieniach eksperci podkreślają przede wszystkim znane już zabiegi i tendencje. W 2017 pójdziemy o krok dalej, ale po znanej drodze – treści będą odważniejsze, ale i bardziej przemyślane. Znaczenie publikowanych na Facebooku treści z roku na rok przybiera na wartości, kolejne firmy postanawiają rozpocząć swoją przygodę z portalami społecznościowymi. Liczy się przemyślany i oryginalny content. Jakie treści będą królowały w internecie w 2017 roku?

Relacje live

W 2016 roku zakochaliśmy się w livestreamingu. Jarosław Kuźniar pożegnał się
ze stacją TVN i rozpoczął nowy projekt – poranny program nadawany na żywo, który rozpoczyna prowadząc relację na żywo na Facebooku. W aplikacji Instagram pojawiło się InstaStory, na Messengerze Messenger Day, czyli kolejne po Snapchacie miejsca, w których możemy dzielić się z obserwatorami krótkimi filmikami.  W 2017 roku relacje prowadzone na żywo, filmiki zza kulis będą jeszcze bardziej popularne i jeszcze chętniej wykorzystywane przez marki do celów marketingowych. Snapchat wprowadził zmiany w naszym sposobie komunikacji, pozwolił firmom na więcej luzu, pokazanie swojego prawdziwego, ludzkiego oblicza. Livestreaming wygrywa z tradycyjnymi reklamami swoją autentycznością, to świetne narzędzie do pokazania marki od środka i pogłębiania relacji z klientami. Filmy wideo już dawno wyprzedziły tradycyjne pisane treści, warto wykorzystywać je do komunikacji.

Personalizacja

Od pewnego czasu personalizacja jest bardzo trendy. Grawerujemy, wyszywamy, projektujemy własne przedmioty… Nowoczesny konsument lubi treści dostosowane specjalnie do jego zainteresowań i upodobań. Preferencje te dotyczą nie  tylko ubrań  i gadżetów, ale również treści, które pojawiają się na portalach społecznościowych. To, co skierowane do wszystkich, nie jest skierowane do nikogo. W 2017 roku powinniśmy skupić jeszcze większą uwagę
na precyzyjnym adresowaniu naszych komunikatów, na poznaniu naszych odbiorców i poruszaniu kwestii, które będą dla nich naprawdę interesujące. W nowym roku powinniśmy zdobyć naszych klientów „na nowo”.

Employer branding

Filmiki reklamowe z pracownikami MacDonalda, które pojawiły się niedawno w sieci,  cieszą się dużą popularnością. Marki nie chcą być już znane tylko jako producenci dobrych produktów czy usług. Chcą pokazać, że są dobrymi pracodawcami i potrafią stworzyć przyjazną atmosferę pracy. Silna marka pracodawcy to ciekawsze zgłoszenia podczas procesu rekrutacji. Dziś już nie tylko kandydat na dane stanowisko powinien zainteresować pracodawcę swoim CV, firma również musi go do siebie przyciągnąć, zachęcić aby wysłał swoje portfolio. W 2017 roku pojawi się jeszcze więcej kreatywnych reklam i filmików z pracownikami w roli głównej. To kolejny krok do pokazania ludzkiej, autentycznej strony marki, wyciągnięcie ręki do klienta i pokazanie mu naszego zakulisowego świata.

Automatyzacja

Twórcy mediów społecznościowych chcą nam ułatwić komunikowanie się z klientami marki. Na Messengerze będziemy mogli ustawić gotowe formułki z odpowiedziami na zadawane pytania, co pozwoli nam przemyśleć szczegółowe odpowiedzi, lub po prostu odpocząć chwilę na wakacjach. Roboty pojawią się również na chatach, tak zwane Chatbots będą angażowały się w dyskusje na portalach społecznościowych, będą zachęcały Internautów do komentowania naszych treści. Ta opcja przyda się na Facebooku, bo platforma lubi komentarze. Wirtualni asystenci będą używać naturalnego języka, ich odpowiedzi będą łudząco podobne do tych ludzkich. I choć takie zabiegi nie są niczym nowym, to w 2017 roku staną się naprawdę popularne.

Jak widać, nowy rok  nie przyniesie rewolucyjnych zmian. A może jednak pojawi się coś, czego nie potrafimy przewidzieć? Będziemy na bieżąco donosić o nowościach w social media marketingu w kolejnych miesiącach. Śledź uważnie naszego bloga i fanpage’a!

 

, ,