lead ads facebook

Reklama Facebook Lead Ads – Zdobądź bezpośredni kontakt do Twojego potencjalnego klienta. Dlaczego warto wybrać Pozyskiwanie kontaktów poprzez Lead Ads na Facebooku?

14 kwietnia 2022 by Social Lama Marketing Możliwość komentowania Reklama Facebook Lead Ads – Zdobądź bezpośredni kontakt do Twojego potencjalnego klienta. Dlaczego warto wybrać Pozyskiwanie kontaktów poprzez Lead Ads na Facebooku? została wyłączona

Facebook Lead Ads – Pozyskiwanie klientów poprzez formularze kontaktowe – Czy to efektywne i sprawdzone działanie? Jak dostosować odpowiednio ten typ reklamy, aby zwrócić uwagę i zachęcić do kontaktu potencjalnego klienta? 

 

  • Czym charakteryzują się Lead Ads na Facebooku?
  • Dlaczego warto dowiedzieć się czy w Twojej branży sprawdzi się reklama na generowanie leadów?
  • Niezbędne elementy przekazu wykorzystywanego w kampanii na pozyskanie klienta (Lead Ads)?

 

Reklamy na Facebooku – Czym jest Facebook Lead Ads?

Facebook Lead Ads (Pozyskiwanie kontaktów) to jeden z celów dostępnych w centrum reklam Facebooka. Pośród jedenastu innych opcji, emisja takiego komunikatu reklamowego związana jest z bardziej zaawansowanymi niż standardowo działaniami w menedżerze reklam. Tym razem naszym głównym założeniem nie jest zebranie aktywności pod postem, dotarcie do jak największego, najbardziej zasięgowego grona odbiorców, przekierowanie na landing page, czy bezpośrednia sprzedaż.

Wybierając powyższy cel, skupiamy się na efekcie, jakim będzie stworzenie bazy danych klientów prawdopodobnie zainteresowanych naszą ofertą. Korzystając z tej możliwości, możemy mieć większą pewność, że docieramy do grona realnie chętnych osób, które chcą poznać szczegóły naszych działań i właśnie dlatego wypełniają formularz kontaktowy. Reklamy Facebook Lead Ads dają nam więc możliwość łatwego dla użytkownika pozostawienia danych kontaktowych, które w kolejnym kroku wykorzysta zespół odpowiedzialny za sprzedaż czy relacje z klientami.

 

Formularz Lead Ads

 

Jak generować Leady na Facebooku? Dlaczego warto wypróbować ten typ kampanii?

Wizja aktywnej kampanii Lead Ads na Facebooku, chociaż brzmi racjonalnie i rozsądnie, w dalszym ciągu nie jest standardem większości firm. Możemy mówić tu o niskiej popularności tego celu reklamowego, braku cierpliwości związanym z ciągłą potrzebą badania i analizowania zmieniającej się grupy docelowej, czy przeświadczeniu o tym, że tego typu reklama nie pasuje do profilu odbiorcy komunikatów marki. Bez względu na ostateczny powód rezygnacji, warto przekonać się do przeprowadzenia testów efektywności pozyskiwania klientów w powyższy sposób. To jedna z nielicznych metod, jakie znajdziemy w menedżerze reklam, która w tak otwarty i wyraźny sposób umożliwia nawiązanie bezpośredniej rozmowy z zainteresowanym.

Ten typ treści promocyjnej nie musi sprawdzać się tylko w sprzedażowych kwestiach, gdy po otrzymaniu formularza od razu nawiązujemy telefoniczny bądź mailowy kontakt z odbiorcą. Reklamy nastawione na pozyskiwanie leadów na Facebooku doskonale sprawdzą się również przy tworzeniu bazy newslettera czy upoważnianiu do skorzystania z kodu rabatowego w zamian za pozostawienie podstawowych informacji do bazy danych.

Już po tych kilku przykładach można zauważyć, że reklama na pozyskiwanie kontaktów może być testowana niemal w każdej branży, w której liczy się bezpośredni kontakt z klientem. Oferujesz usługi fryzjerskie, kosmetyczne, a może budowlane? Spraw, by potencjalni konsumenci mogli dopytać Cię o ofertę.

Prowadzisz niszowy portal informacyjny o muzyce alternatywnej? Pozyskaj kontakty, do których będziesz mógł kierować swój newsletter z najciekawszymi artykułami.

Wytwarzasz ręcznie zdobione meble z kamienia? Potencjalnie pozyskane kontakty mogą być zainteresowane kupnem ich do swojego biura lub dystrybucją Twoich produktów na nowych rynkach.

To, jak ostatecznie wykorzystamy potencjał formularza kontaktowego na koncie reklamowym, zależy w dużej mierze od aktualnych potrzeb i zgodności wykorzystania danych z obowiązującymi przepisami.

Najważniejszą kwestią, o którą warto zadbać już na początku prac związanych z reklamą, jest bowiem polityka prywatności firmy i regulamin wykorzystywania pozyskanych danych osobowych. Taki dokument powinien być umieszczony na stronie www firmy i być ogólnodostępny dla zainteresowanych, a także zgodny z obowiązującym prawem.

 

formularz lead ads

Formularz Lead Ads – O jakich niezbędnych elementach nie można zapomnieć?

Social Media są od dłuższego czasu jednym z głównych kanałów promocji i komunikacji wielu światowych marek. Aktualne możliwości Facebooka pozwalają stworzyć niezwykłą więź na linii twórca – klient. Proces budowania zaufania użytkowników potrafi trwać naprawdę długo. Stworzenie reklamy, której celem jest wypełnienie formularza i udostępnienie danych osobowych jest więc działaniem, które wymaga ostrożności i zachowania wszelkich zasad bezpieczeństwa.

Powstająca kreacja, której efektem ma być pozyskiwanie kontaktów, wizualnie nie różni się zbyt od innych reklam na Facebooku. Ważne, aby zarówno sam tekst, jak i grafika, były opatrzone przejrzystymi komunikatami, ciekawymi hasłami reklamowymi, zachęcającymi do pozostawienia kontaktu. Odbiorcy zwracają ogromną uwagę na jasność intencji, dlatego już na tym etapie warto wyraźnie komunikować o najważniejszych szczegółach. Dopiero po kliknięciu przycisku u dołu reklamy, zachęcającym do wypełnienia formularza, naszym oczom ukaże się internetowy dokument pozwalający na to, aby użytkownik zostawił swoje dane. Tworząc dedykowany formularz, nie zapominajmy o przyjaznej komunikacji i opisaniu w zwięzły sposób następnych kroków. Wybierzmy pytania, które chcemy tam zawrzeć. Najczęściej stosuje się technikę zebrania najpotrzebniejszych danych, takich jak: numer telefonu, imię, czy adres email. Dzięki temu mamy co najmniej dwie możliwości nawiązania kontaktu, przy jednoczesnym braku konieczności dzielenia się pełnym imieniem i nazwiskiem. W większości przypadków dane zostaną automatycznie uzupełnione przy pomocy pamięci przeglądarki, a użytkownikowi pozostanie jedynie je ostatecznie zatwierdzić.

Przy emisji reklam Lead Ads w Social Mediach należy pamiętać o regularności sprawdzania najnowszych, wygenerowanych leadów i krótkim czasie nawiązywania kontaktu z zainteresowanymi. Zwiększamy wtedy znacznie nasze szanse na powodzenie w zdobywaniu zainteresowania i zaangażowania potencjalnego klienta.

 

FB LEAD ADS

Tworzenie reklamy z celem pozyskiwania leadów to proces wymagający odpowiedniego przygotowania i przepracowania wielu ważnych szczegółów. Jeśli zainteresował Cię temat korzystania z szerokiego spektrum promocji w Social Mediach, ale nigdy nie prowadziłeś zaawansowanych działań z tym związanych, zachęcamy do kontaktu z doświadczonym zespołem Social Lama. Za nami sporo udanych kampanii FB LEAD ADS – zaufaj nam! 🙂

, , ,