agencja social media

Social Lama – podsumowanie 2021 roku

8 marca 2022 by Social Lama Marketing Możliwość komentowania Social Lama – podsumowanie 2021 roku została wyłączona

Styczeń to czas podsumowań, rozliczeń, szlifowania celów na kolejny rok. Po tych wydarzeniach z czystym sumieniem można dopiero usiąść przed ekranem komputera i zaprezentować szerszej publiczności podsumowanie lamowego roku 2021. Takim sposobem zastał nas więc… marzec, ale co się odwlecze, to nie uciecze – zapraszamy!

A wychodzi nam ze wspomnianego podsumowania, że w lutym rozpoczęliśmy formalnie Chiński Rok Tygrysa, ale mimo to 2022 zapowiada się jako Rok Lamy. Pierwszym znakiem wskazującym na to jest fakt, że styczeń 2022 vs styczeń 2021 to właściwie podwojenie liczby klientów, którzy zaufali nam i powierzyli swój los w ręce żoliborskiego teamu. Kilkadziesiąt profili social mediowych, w tym również zagraniczne, wymagają odpowiedniego skalowania zespołu, aby utrzymać odpowiedni poziom obsługi i zapewnić dopływ świeżych pomysłów. Z tego względu do Social Lamy przybyło w ubiegłym roku kilka nowych osób, w różnych charakterach, a część awansowała w strukturach Social Lamy, co bardzo nas cieszy – bo oznacza to stałe podnoszenie kompetencji, motywację do działania i osobisty rozwój pracowników.

Częściowo rekrutowaliśmy na stanowiska stacjonarne, w biurze, częściowo – znakiem czasów – na współpracę zdalną. Z powodzeniem działamy wspólnie z osobami, których nie mieliśmy jeszcze okazji poznać „na żywo”; obecnie to jednak żaden problem, by za pomocą technologii utrzymywać zgrany zespół. Rekrutacje zresztą dalej są otwarte – może czekamy właśnie na Ciebie? 🙂

Rok 2021 upłynął w rytmie Tik-Tok(a)

Czy rok 2021 był „rokiem mobile”? Oczywiście, jak kilka poprzednich 😉 W mijających 12 miesiącach smartfon odegrał jednak w naszych działaniach bardzo ważną rolę, a to za sprawą aktywnej i wnikliwej eksploracji TikToka. Potencjał tego medium jest ogromny – być może to już pewien frazes, ale niezmiennie prawdziwy. Do tego stopnia, że jedna z rekrutacji do Social Lamy została przeprowadzona właśnie za pośrednictwem TikToka i co więcej: zakończyła się zatrudnieniem Natalii.

To był tylko jeden z sukcesów na tej platformie. Na wiosnę wystartowaliśmy w konkursie Make TikToks Contest, organizowanym przez samego TikToka i otrzymaliśmy tam wyróżnienie za filmik stworzony na potrzeby klienta. Awansowaliśmy do ścisłego finału w zgłoszonej kategorii 🙂

Udział to jedno, ale organizacja drugie. Udało nam się przeprowadzić własny konkurs za pośrednictwem tej platformy, a jego laureaci mieli możliwość darmowego uczestnictwa w organizowanym przez nas szkoleniu. I to jest temat, na który chcielibyśmy zwrócić dodatkową uwagę.

Szkolenia

W 2021 roku rozpoczęliśmy działalność szkoleniową, by część naszego know-how przekazywać dalej i krzewić w narodzie dobre, social mediowe praktyki. Moduły szkoleniowe dotyczą różnych obszarów: obsługi TikToka, Instagrama, rozpoczynania i optymalizowania działań Facebook Ads. Oferta jest szeroka, dostosowujemy ją indywidualnie do potrzeb i zaawansowania kursantów. W tym miejscu ciekawostka: w styczniu jedno ze szkoleń wystawiliśmy na aukcję WOŚP i w marcu lub kwietniu mamy nadzieję przekazać trochę wiedzy zwyciężczyni licytacji.

Jeżeli jesteś zainteresowany poszerzeniem swojej wiedzy – indywidualnie, dla zespołu – zapraszamy do kontaktu. Porozmawiamy, ustalimy potrzebne informacje i zaproponujemy dopasowaną ofertę.

Szkolenia zewnętrzne to z pewnością obszar, który będziemy rozwijać w 2022 roku. Nie zapominamy przy tym, że sami również musimy być „na bieżąco”, dlatego nieustannie chłoniemy wiedzę od innych specjalistów.

Eventy specjalne

Mieliśmy również okazję gościć w naszych progach Weronikę Rosati – przy okazji organizacji eventu dla marki Lajuu. Tutaj ogromną rolę odegrały nasze koleżanki i koledzy z Good One PR, którym z tego miejsca serdecznie gratulujemy kolejnego sukcesu w plebiscycie Złotych Spinaczy. W 2021 roku zdobyli dwa kolejne, w tym ten z najcenniejszego kruszcu. A także szkolili nas wewnętrznie z PR-owych niuansów, by międzydziałowa współpraca przebiegała jeszcze sprawniej.

Podobne spotkania odbyliśmy z inną agencją naszej grupy, SEOFly, przy czym sami również opowiadaliśmy im co nieco o mediach społecznościowych – zgrany kolektyw to podstawa holistycznego podejścia do obsługi marek.

Ponadto współpracowaliśmy przy różnorakich realizacjach dla naszych klientów – zarówno fotograficznych, jak i filmowych, dostarczając treści, wskazując kierunki czy… samemu występując po tej bardziej widocznej stronie obiektywu. Te doświadczenia natchnęły nas na tyle, że początek 2022 roku rozpoczęliśmy od profesjonalnej sesji zdjęciowej dla naszego zespołu, bo jak wiadomo: szewc bez butów chodzi. My te buty przywdzialiśmy i na przestrzeni kolejnych tygodni efekty tej pracy na pewno zobaczysz na naszym blogu i w social mediach.

Crowdfunding

Crowdfunding ugruntował się w minionym roku jako jedna z głównych gałęzi naszych działań. Osiąganie założonych przez klientów i przez nas celów jest inspirujące i daje ogrom motywacji, jak i satysfakcji. Tak się złożyło, że w 2021 roku przyczyniliśmy się głównie do zbiórek kosmetycznych – środki poprzez crowdfunding zbierali z nami true men skin care oraz Lajuu. Obie zbiórki łącznie przyniosły markom ponad 2 mln złotych i prawie 500 inwestorów! W naszym portfolio mamy udane akcje crowdfundingowe również dla branży alkoholowej, technologicznej. Taki sposób pozyskiwania funduszy jest klarowny, angażujący i pokazujący obustronne zaufanie na linii marka – inwestorzy. Mamy nadzieję, że przed nami jeszcze niejedna taka zbiórka!

Publikacje zewnętrzne

A w piśmie możesz nas spotkać na blogu, ale również w źródłach branżowych. Nasz zespół regularnie pisze dla różnych portali, serwisów, tytułów prasowych. Poniżej znajdziesz jeden z przykładów, gdzie lamowy tekst znalazł się w OOH Magazine. Takie gościnne pojawianie się naszych tekstów to dla nas wyraz uznania i wiary w umiejętności, które możemy poświadczyć merytorycznymi materiałami.

Social Lama nie próżnowała w 2021, a 2022 już rozpoczął się bardzo intensywnie! Jeżeli zależy Ci na zróżnicowanym i angażującym prowadzeniu Twoich social mediów, z działaniami dostosowanymi do bieżących trendów i wydarzeń, daj nam znać, abyśmy mogli porozmawiać o tym, co możemy dla Ciebie zrobić.

, , ,