Własny filtr na InstaStory – Czy Twoja marka tego potrzebuje?

7 grudnia 2020 by Social Lama Marketing Możliwość komentowania Własny filtr na InstaStory – Czy Twoja marka tego potrzebuje? została wyłączona

REGULARNE I CIEKAWE INSTASTORY – PO CO? 

O tym jak wykorzystać potencjał relacji na Instagramie.

Regularność publikacji w serwisie Instagram to jedno z ważniejszych działań związanych z rozwojem marki na internetowym rynku. Budowanie i utrzymywanie zaangażowania odbiorców, ale także ich ciągła aktywizacja to klucz do wzrostu świadomości o istnieniu marki i jej ideach, a co za tym idzie – do jej sukcesu biznesowego. Wiele firm decyduje się na skorzystanie z pomocy agencji marketingowych, które zdejmują z nich ciężar przygotowywania treści, jednocześnie wzbogacając działania swoim doświadczeniem.

InstaStory, czyli jedna z ważniejszych funkcji tego medium społecznościowego, zawładnęła światem użytkowników aplikacji stosunkowo niedawno. Pomysł, choć łudząco przypominał funkcje (jeszcze wtedy popularnego) Snapchata, był wzbogacony o podstawowe zalety Instagrama: odwołania do treści na stałe publikowanych na profilu, czyli tablicy ze zdjęciami i filmami. Wspomniane relacje to zazwyczaj mniej lub bardziej reżyserowane urywki z życia, prezentacja produktów, humorystyczne obrazki itd. Dla popularnych osób InstaStory stało się formą niezobowiązującego kontaktu ze swoimi obserwatorami. 

Bardzo szybko do całości projektu dodano opcję filtrów urozmaicających przekaz zamieszczonej relacji. W pierwszym etapie do wyboru były tylko te stworzone przez pracowników Instagrama, teraz zalogowani w aplikacji mogą tworzyć je indywidualnie! Osoby prywatne mogą w całym przedsięwzięciu nie doszukać się większych korzyści oprócz zabawy, dla firm jest to jednak okazja do wyróżnienia się na tle konkurencji profesjonalizmem i kompleksowym działaniem. Dlaczego więc z niej nie skorzystać?

Autorskie ‘’maski’’ na InstaStories to dla marki promującej się na Instagramie wspaniała okazja do zaistnienia w świecie social mediów i wykorzystania aktywności zainteresowanych. Obecnie prawie każdy influencer decyduje się na codzienne publikacje za pośrednictwem tej funkcji. Nierzadko używa przy tym filtra poprawiającego jego wygląd lub estetykę otoczenia. Od zmienionych kolorów obrazu, bardziej chłodniejszych lub cieplejszych barw, po zagęszczone rzęsy, wybielone zęby lub dodatki 3D. Wielu obserwatorów taką możliwość nazywa przesadą i zagrożeniem dla młodszych przedstawicieli społeczeństwa. Sam Instagram usprawiedliwia swoją funkcję stałym informowaniem odbiorców treści o tym, że na danej fotografii czy nagraniu użyto filtra, a liczba użytkowników korzystających z tego dodatku cały czas rośnie.

źródło: instagram.com, wyszukiwarka filtrów. 

Powodem ciągle rosnącego zainteresowania tą funkcją jest na pewno niesłabnąca popularność relacji zarówno wśród ich twórców, jak i odbiorców. 

Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda to w przypadku influencerów. Pod lupę wzięliśmy konta na Instagramie będące w ścisłej czołówce lokalnych rankingów popularności. Tym samym wyszczególniliśmy profile Natalii Siwiec (@nataliasiwiec.official), Anny Lewandowskiej (@annalewandowskahpba) i Ewy Chodakowskiej (@chodakowskaewa). Każda z Pań 21 października 2020 roku opublikowała ponad 30 kafelków InstaStories, większość z nich była oznakowana użytym filtrem – co potwierdza sukces tego formatu. 

źródło: instagram.com, @nataliasiwiec.official

źródło: instagram.com, @chodakowskaewa

źródło: instagram.com, @annalewandowskahpba

JAK TO SIĘ ROBI?

Stworzenie autorskiego projektu wiąże się z pracą w programie SPARK AR. Dodatki wkomponowane w filtr AR mogą bezpośrednio nawiązywać do charakteru marki i logo, ale też być odrębną całością o walorach wyłącznie estetycznych. Dla ciągłego rozwoju Twojego biznesu rekomendujemy połączenie tych dwóch opcji. Subtelny dodatek sygnalizujący, kto jest autorem projektu to doskonały sposób na utrwalenie Twoich charakterystycznych symboli w pamięci potencjalnego klienta. Staranne wykończenie poprawiające aspekt wizualny będzie dodatkowym atutem, zwiększającym możliwość wykorzystywania filtra przez kolejne osoby lub marki. Bardzo popularną formą są również gry i zabawy, w których przebiegiem steruje nasza mimika lub ruchy. Jak sprawdzić to, czy dana firma ma swoje autorskie filtry? Wystarczy wizyta na instagramowym profilu. Zaraz pod wyróżnionymi relacjami mamy menu odsyłające do głównej tablicy, oznaczeń, materiałów IGTv i filtrów na InstaStory. Ta sekcja jest oznaczona symbolem uśmiechniętej buźki.  🙂 

źródło: instagram.com, @cocacolapolska

źródło: instagram.com, @cocacolapolska

CZY MÓJ FILTR STANIE SIĘ POPULARNY?

Na popularność filtra wpływa częstotliwość jego udostępniania. Jeśli Twój projekt zostanie użyty przez popularnego influencera, zwiększasz szansę na to, że jego obserwatorzy chętniej zapiszą wybrany efekt w swojej bibliotece, a co za tym idzie, będą korzystać z niego regularnie. Dbałość o szczegóły projekcji to bardzo ważna rzecz, która przykuwa uwagę. Nie zapominajmy jednak o tym, że instagramowe gwiazdy zarabiają na współpracach z markami. W internecie jest coraz więcej ogłoszeń i propozycji kolaboracji opartych na okresowym promowaniu filtrów na InstaStory. Ceny są różne, zależą od częstotliwości takich publikacji i poziomu popularności danego celebryty. Warto jednak wspomnieć, że wiele z takich wyborów, dotyczących użytego filtra, jest spontanicznych, zależnych od osobistych preferencji i wyobrażeń o tym, jak dana osoba chce się prezentować na swojej relacji. Im bardziej „wstrzelimy się” jako marka w gust naszej grupy docelowej, tym z większym prawdopodobieństwem autorski filtr będzie wykorzystywany wśród fanów i obecnych/potencjalnych klientów

Dedykowany filtr na Instagramie to cenny dodatek w profesjonalnej obsłudze Twoich social mediów. Przyda się tym markom, które chcą budować swoją pozycję w konsumenckiej świadomości. Najlepiej sprawdzi się jako dodatkowy aspekt promocji firmy prowadzącej sprzedaż lub oferującej usługi. Miej pewność, że zrobiłeś wszystko, aby zagościć w pamięci potencjalnego klienta na dłużej!

, , , , , ,