Jak efektywnie zarządzać czasem?

14 kwietnia 2021 by Social Lama Marketing Możliwość komentowania Jak efektywnie zarządzać czasem? została wyłączona

Kilka cennych wskazówek!

Niejeden z nas chciałby mieć więcej czasu na zrealizowanie zadań w pracy, na hobby, dla siebie czy dla rodziny. Godzin w ciągu dnia niestety nie da się dokupić. Doba dla każdego trwała i będzie trwać 24 godziny. Jako osoby zajmujące się marketingiem w social mediach, każdy swój dzień w dużej mierze planujemy indywidualnie. To pozwala nam na ,,swobodę” w ustalaniu szczegółów swojej codziennej pracy. Jednak należy pamiętać, że takie działania wymagają samodyscypliny, która pozwoli na wypełnienie obowiązków w optymalnym czasie. Jak więc efektywnie nim zarządzać? Poznaj kilka naszych trików!

POZNAJ SIEBIE!

Tak, brzmi banalnie, lecz to pierwszy krok do efektywnego zarządzania czasem. Obserwuj siebie i przeanalizuj, w którym momencie dnia jesteś najbardziej produktywny. Niektórym lepiej pracuje się rano, a innym zdecydowanie bardziej po południu. Trudne zadania wykonuj w tym momencie dnia, w którym czujesz, że Twój mózg pracuje najsprawniej. 

TEORIA 60/40

Istnieje reguła 60 na 40, która mówi, że 60% czasu powinniśmy wypełnić zadaniami z listy, a 40% zostawić na nieprzewidziane sytuacje. Tym, które znajdują się w 60%, należy nadać priorytety. Dzięki takiemu podziałowi, zmniejszamy tzw. poczucie ,,niedoczasu”, jesteśmy spokojniejsi, mniej się stresujemy i frustrujemy. 

ASERTYWNOŚĆ

Niejeden z nas od najmłodszych lat słyszał od rodziców czy bliskich: ,,bądź asertywny!”. Wtedy prawdopodobnie nie wiedzieliśmy, że ta cecha tak bardzo nam się przyda w życiu zawodowym. Powinniśmy dbać o swoją koncentrację, ponieważ bez niej nie ma mowy o efektywności oraz produktywności.

Nie pozwól na to, aby ktoś zakłócił Twoją pracę nad ważnym zadaniem. Jeżeli Twoja koleżanka, bądź kolega z zespołu potrzebuje czegoś od Ciebie, zapytaj czy sytuacja jest awaryjna, czy jednak może trochę poczekać. 

LIMIT CZASU 

,,Człowiek wykonuje daną pracę tak długo, ile ma czasu do dyspozycji. Jeśli nie ustali się terminu, zadania stają się bezterminowe i w taki sposób są potem traktowane” – Henryk Bieniok.

Określ pory dnia i przedział czasowy, w którym zrealizujesz swoje cele. Nie jest konieczne, abyś planował swój czas co do minuty, ponieważ w trakcie dnia zdarzają się różne nieprzewidziane sytuacje. Spróbuj wyznaczyć realny termin wykonania każdego zadania z uwzględnieniem nieoczekiwanych zdarzeń.

KORZYSTAJ Z KALENDARZA 

Korzystanie z kalendarza to podstawa, lecz nie każdy o tej podstawie pamięta. Dzięki dokładnemu i regularnemu prowadzeniu terminarza, będziemy mieć poczucie zorganizowania, a w efekcie wewnętrznego spokoju. Przestaniemy zamartwiać się tym, że o czymś zapomnieliśmy, dzięki czemu staniemy się wydajniejsi. Możemy wybrać tradycyjny, papierowy kalendarz lub elektroniczny np. google. 

PRZESTAŃ NAŁOGOWO SPRAWDZAĆ MAILA 

Wyznacz godziny, w których odpisujesz na maile. Sprawdzanie skrzynki co kilka minut sprawia, że się rozpraszasz i odrywasz od aktualnego zadania. Przez takie działanie ciężej jest ponownie w pełni się skupić i zaangażować.

ZWOLNIJ TROCHĘ 

Z pewnością niejeden szef złapałby się za głowę widząc nagłówek tej wskazówki. 🙂 Paradoksalnie próba wykonywania swoich obowiązków jak najszybciej, nie przyniesie oczekiwanego efektu. Śpiesz się powoli, a z pewnością rezultat będzie bardziej satysfakcjonujący. Cenna informacja na koniec: nie da się zrobić wszystkiego! Nie wymagaj od siebie zrobienia zbyt wielu rzeczy w bardzo krótkim czasie.

Wprowadzenie do swojego życia wyżej wymienionych nawyków wydaje się z pozoru bardzo proste, lecz trzeba włożyć w to niemało wysiłku. Jako osoby, które z racji wykonywanego zawodu są doświadczone w tej kwestii, gwarantujemy, że z pewnością się to opłaci! 

Powodzenia!

, , , ,