pomysły na biogram na instagramie

Jak uzupełnić biogram na Instagramie, który przyciągnie Twoich Klientów?

7 sierpnia 2020 by Social Lama Marketing Możliwość komentowania Jak uzupełnić biogram na Instagramie, który przyciągnie Twoich Klientów? została wyłączona

Instrukcja krok po kroku.

Przeglądając instagramowe profile najróżniejszych marek – od najmniejszych po powszechnie znane – wciąż można trafić na te same błędy lub niewykorzystany potencjał. Biogram na Instagramie jest elementem mocno niedocenianym nie tylko przez marki, lecz także osoby publiczne. Przyjęło się, że najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie uwagi odbiorców jest publikowanie atrakcyjnych zdjęć. Należy jednak mocno podkreślić, że wyświetlane informacje zaraz po wejściu na nasze konto nie są dodatkiem, a integralną częścią profilu.

Jak zatem podejść do biogramu na Instagramie? Poniżej przedstawiamy dobre praktyki, które warto zastosować w uporządkowaniu swojego konta.

NAZWA ≠ NICK 

Jednym z kluczowych elementów konta na Instagramie jest określenie nazwy. Wbrew pozorom to właśnie ten krok jest najczęstszym błędem w zarządzaniu profilem. Niewiele osób wie, że użytkowników można wyszukać nie tylko po nicku, lecz również po nazwie. Instagram daje zatem dwie drogi do tego, aby obserwujący znaleźli nasze konto w wyszukiwarce. Wniosek jest prosty: nie należy powielać tych samych treści w różnych miejscach. Przed wybraniem nazwy należy dokładnie określić, do kogo chcesz dotrzeć i co oferujesz. Kilkukrotnie warto przyjrzeć się contentowi, który pojawia się na profilu pod kątem uzupełnienia tej rubryki, a następnie wybrać hasło, które naprowadzi odbiorcę do wyszukania naszego konta. 

Przykładem profilu z dobrze uzupełnioną nazwą jest @rabkoland, jeden z Klientów Social Lamy. Jest tak, jak być powinno – prosto i czytelnie, a jednocześnie bez dublowania treści. Nazwa w jasny sposób wyjaśnia profil prowadzonej działalności. Umieszczenie z pozoru tak oczywistej informacji pozwala użytkownikom wyszukanie tego konta za pomocą aż dwóch haseł:  „rabkoland” i „park rozrywki”. 

co napisać w biogramie na instagramie

ŻYCIORYS

Tekst, który chcesz umieścić w tym miejscu powinien przekazywać odbiorcy to, czego może się spodziewać po Twoim profilu. Ułatw zatem czytelnikowi proces poznania Ciebie, produktu czy marki. Podczas rozważania, co napisać w biogramie na Instagramie warto skupić się na skondensowaniu swoich atutów i wypisać informacje, które warto o Tobie wiedzieć.  Hasłowo podane dane zapadną w pamięć, a odbiorca w szybki sposób pozna najważniejsze zagadnienia. Jak w każdym działaniu, nie przesadzaj w drugą stronę – zbytnie ograniczenie tekstu spowoduje nieosiągnięcie zamierzonych celów 😉 Uwzględnij poniższe wskazówki: 

  • wskaż odbiorcę –  zadanie, które wydaje się z pozoru banalne, ale wyraźnie podkreśl do kogo kierujesz swój profil. Prowadzisz sklep online wyłącznie z obuwiem damskim? Wyeksponuj tę informację! 
  • podkreśl wartość dla odbiorcy – odpowiedz na pytanie, co masz do zaoferowania. Po co prowadzisz  swoje konto na Instagramie? Czytelnik powinien mieć poczucie wartości, która stoi za obserwowaniem Twojego konta. 
  • wybierz treści atrakcyjne z perspektywy odbiorcy  – jeśli jest jakiś element, o który szczególnie często pytają Twoi fani – pomyśl o umieszczeniu odpowiedzi w tym miejscu. 

Dlaczego informacje w biogramie są kluczowe dla Twojego konta? Dobre przedstawienie siebie lub marki to przede wszystkim olbrzymia oszczędność czasu – nie tylko dla Twoich odbiorców, lecz także dla Ciebie. Atrakcyjny biogram pozwali  szybko zweryfikować, czy obserwujący znajdzie na Twoim profilu to, czego szuka, a Ty – czy zyskasz prawdziwego Klienta. Czy należy sztywno trzymać się ustawionego życiorysu? Nie! On nie jest na stałe: nie bój się edytować jego treści lub uzupełniać go nowymi informacjami. Aktualizuj, kiedy wprowadzasz sezonową wyprzedaż, zmieniasz miejsce zamieszkania lub zaczynasz nową pracę. Potencjalnego nowego odbiorcę może to zainteresować i być może zostanie z Tobą na dłużej.

biogram na instagramie przyklady

EMOJI

Umieszczenie kolorowych emotek w BIO ma kluczowe znaczenie z ważnego powodu – wpływa na percepcję fanów. Warto więc zastanowić się, jak przyciągnąć wzrok odbiorcy i jednocześnie zaprezentować siebie (markę lub produkt) w najlepszy sposób. Warto zacząć od przejrzystej struktury, uwzględniając podział na linijki. Rozpoczynanie nowych wersów od emotek (lub myślników) nie tylko czytelnie oddzieli od siebie kolejne informacje, lecz także uporządkuje cały biogram. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na sposób wybierania emotek. Aby jeszcze lepiej wyjaśnić to zagadnienie, warto porównać dwie możliwości:

  • emotki, które nie nawiązują do treści w biogramie, ale tworzą spójność kolorystyczną ze zdjęciem profilowym. W wyniku czego łatwo uzyskać przejrzystą komunikację wizualną.
  • obrazują informacje, które wypisane są w biogramie. W perspektywie tak niewielkiej ilości tekstu kolorowe znaczki pełnią funkcję dopowiadającą i pozwolą wyróżnić nasz biogram na Instagramie. Przykłady takich rozwiązań prezentujemy poniżej: 
pomysły na biogram na instagramie

Która opcja jest lepsza? Nie ma zwycięzcy w tym pojedynku, każdy wybór ma swoje plusy i minusy. Sam musisz zadecydować, co jest korzystniejsze dla Twojego profilu. 

MAIL

Kiedy odbiorcy poznali już Ciebie lub Twoją markę – czas wdrożyć opcje bezpośredniego kontaktu. Aby uniknąć pytań w wiadomościach prywatnych o maila – nie bój się dodać go w BIO w formie tekstu. Bardzo często obserwatorami konkretnego profilu są pracownicy agencji marketingowych, którzy zajmują się poszukiwaniem osób do nawiązania współpracy. Brak maila w formie tekstu to dla nich ogromne utrudnienie w kontakcie. Dlaczego? Jeżeli masz profil biznesowy na Instagramie i ustawioną opcję ,,WYŚLIJ WIADOMOŚĆ” to pamiętaj, że wyświetlana jest ona wyłącznie z poziomu aplikacji! Osoby, które na co dzień korzystają z komputera (tj. pracownicy agencji)  nie będą mogli skorzystać z tego przycisku. 

AUTORSKI HASTAG

Czytając przeróżne artykuły  o Instagramie spotkać się można z informacjami, że każdy profil marki powinien mieć swój autorski hasztag. Oczywiście to zrozumiałe, że marka chce angażować i rozwijać swoją społeczność w formie ambasadorów. Niestety jednak w rzeczywistości większość osób ma o tym hashtagu mylne wyobrażenie. Ich oczekiwania często wykraczają poza możliwości tego znacznika, dlatego warto mocno pokreślić – nie wszyscy muszą mieć dedykowany hasztag. 

LOKALIZACJA

Komunikat o lokalizacji jest szczególnie przydatny, jeśli masz jeden punkt stacjonarny (a nie sieć sklepów, restauracji czy salonów). Pamiętaj, że w BIO powinna pojawiać się ogólna informacja, która interesuje wszystkich odbiorców (niezależnie od miasta, w którym mieszkają). W sytuacji, gdy masz wiele lokalizacji do uwzględnienia – zebranie Twoich punktów razem w ramach jednego biogramu zaburzałoby jego strukturę. Jak wybrnąć z tej sytuacji? Ciekawym pomysłem jest wykorzystanie wyróżnionych relacji. W tym miejscu mogą pojawiać się treści, które będą dotyczyły poszczególnych lokali. Dzięki takiemu podziałowi nie wprowadzisz zamieszania na profilu, a Klient z Krakowa nie zostanie poinformowany o piątkowej zniżce w lokalu warszawskim. 

WITRYNA INTERNETOWA

Gdy już udało Ci się przyciągnąć uwagę nowego odbiorcy, nie możesz zmarnować okazji, aby zachęcić go do odwiedzin strony internetowej. Uzupełnienie opcji “witryna internetowa” pozwoli jednym kliknięciem przenieść użytkownika w dowolne miejsce, które mu wskażemy. O czym należy pamiętać? W ostatniej linijce swojego życiorysu warto zakomunikować, do czego odsyłany zostaje obserwator. Jest to część, którą widzi, zanim kliknie w link przekierowujący na stronę.

Twoje copy może zawierać takie hasła jak: „rabat”, „promocja”, ,,zbórka”, „portfolio”, „blog”. Gdy Twój sklep w danym momencie nie oferuje żadnej zniżki – postaw na jasny komunikat i poinformuj, że link dotyczy „strony internetowej”. Nie masz strony? Linkuj do swojego fanpage’a lub  innych kanałów social media 🙂

TIPY OD SOCIAL LAMY

  • Precyzja – podawaj najistotniejsze informacje. 
  • Klarowność – używaj możliwie najprostszych słów. Zadaj sobie pytanie, do kogo kierujesz swój komunikat. Jeżeli jest on do ściśle określonej branży – zwróć uwagę na łatwy przekaz. Staraj się, aby biogram był zrozumiały, nawet jeżeli uznasz, że jest to kosztem Twojego wizerunku specjalisty. 
  • Przejrzystość – nie zapominaj o ciekawej, ale jednocześnie przejrzystej formie wizualnej. Wszystkie informacje, które zostaną przedstawione w sposób atrakcyjny będą lepiej odbierane przez odbiorcę. 
  • To, że zapoznałeś się z powyższymi zasadami, nie oznacza, że masz podążać na oślep za trendami. Pamiętaj, że każda branża jest inna – to, co sprawdza się u konkurencji nie musi u Ciebie. 

PODSUMOWANIE

  • Masz tylko 30 znaków do dyspozycji w ustawieniu swojej nazwy.
  • Na napisanie biogramu ustalony jest limit 150 znaków ze spacjami.
  • Skorzystaj ze strony: https://ile.liter.pl/, jeżeli chcesz policzyć liczbę znaków do nazwy lub biogramu.
  •  nie traktuje znaków specjalnych jak tekstu.
  • Upewnij się, że zastąpione litery znakami specjalnymi wyświetlają się prawidłowo. Niestety mogą być niewidoczne dla osób, które używają smartfonów  z innym systemem operacyjnym.

Jeżeli chcesz oddać prowadzenie konta na Instagramie agencji lub potrzebujesz wsparcia w postaci szkolenia – skontaktuj się z nami! Interesują Cię wyłącznie kwestie z obróbką zdjęć? Zachęcamy do lektury artykułu autorstwa Wiktorii Szopy.

, , , , ,